תרגום נוטריוני מקצועי – תהליכים, עקרונות וטיפים

הצורך בתרגום נוטריוני מקצועי הינו עניין מוכר עבור רבים. שכן, מדובר במסמך משפטי שצריך להציג בפני גורמים שונים. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות את המודעות לנושא ולהציג בפני כל דורש את התהליכים שבאים לידי ביטוי במהלך קבלת התרגום, העקרונות שחשוב להכיר וטיפים שאסור לפספס. הישארו כאן ותצאו עם מכלול המידע הדרוש לכם.

 

מהו תרגום נוטריוני ומי מבצע אותו?

לא ניתן לעסוק בתרגום נוטריוני מבלי להסביר אודותיו בקצרה. נציין שמדובר במסמך שקיים בידיכם ויש צורך לתרגם אותו לשפה אחרת תוך קבלת אסמכתא משפטית. שכן, יש מסמכים מסוימים שמחייבים תרגום שיתבצע על ידי נוטריון בלבד ולא על ידי אדם מן המניין. שכן, התרגום צריך להיות מבוצע באופן שתואם לתקנות המשפטיות.

המטרה היא למנוע טעויות תרגום שישנו את המשמעות של תוכן המסמך. תרחיש זה עשוי להוביל להשלכות קשות ורחבות היקף. לכן, ישנה חשיבות בפנייה לנוטריון שנחשב לשם דבר בתחום (אל דאגה, בהמשך המדריך נציג בפניכם טיפ חשוב שיאפשר לכם להגיע בקלות לאיש מקצוע מומלץ).

 

המצבים הנפוצים שמצריכים קבלת תרגום

יש כל מיני מצבים שמצריכים קבלת תרגום מצד נוטריון לספרדית או לשפה אחרת, כאשר אלה נחשבים לנפוצים ביותר:

  • רישום ללימודים גבוהים במדינה אחרת: מצריך מסירת תרגום של תעודת זהות, גיליון ציונים ועוד
  • קבלת דרכון זר: מצריך בדרך כלל מסירת תרגום נוטריוני של תעודת נישואין ועוד
  • מכירת העסק לגורמים שנמצאים במדינות אחרות: יצריך תרגום של תעודת עוסק מורשה או עוסק פטור, חשבונית ועוד

עקרונות תרגום נוטריוני

עיקרון התרגום האיכותי

כאמור, מוטלת עליכם האחריות בבחירת נוטריון לספרדית שנחשב לשם דבר בתחום. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים בכך שיתבצע תרגום ברמה גבוהה וללא טעויות. שימו לב, עליכם לבדוק בסיום ההליך שקיבלתם את המסמכים המתורגמים כשבתחתיהם מודבקת מדבקת נוטריון עם חותמת שמקנה את התוקף המשפטי.

 

טיפ לבחירה נכונה של נוטריון

רגע לפני שהמדריך יגיע לסיומו, עליכם להכיר בטיפ שיוביל אתכם לקבלת שירות מקצועי. נציין שתצטרכו לבדוק את הפרמטרים הבאים טרם הבחירה:

  1. מיקום המשרד
  2. שעות הקבלה
  3. מקצועיות

בשלב הראשון תצטרכו לבדוק שהנוטריון עובד בקרבת מקום המגורים שלכם, כדי להימנע מנסיעות ארוכות. שכן, אתם צריכים להתייצב במשרדו ולמסור לידיו את המסמך. לצד זאת, יש לבחון את שעות הקבלה של המשרד, כדי שתוכלו לוודא שאלה מתאימות ללוח הזמנים שלכם. בירור אודות טיב השירות והמקצועיות של הנוטריון הינו הדבר האחרון שעליכם לבצע, רגע לפני ההגעה למשרדו. תוכלו לעשות זאת תוך קריאת חוות דעת שנכתבו בלשונית הביקורות של גוגל שנחשבת למקור מהימן.

 

השורה התחתונה

עד כאן המידע הרלוונטי שנוגע לתהליכים ועקרונות של התרגום הנוטריוני שנעשה על ידי נוטריון. בשלב זה אתם מכירים בנושא מקרוב ויש בידיכם את הטיפים החשובים שיובילו לבחירה בבעל מקצוע מוסמך ומומלץ.

תרגום נוטריוני

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תהליכי תרגום נוטריוניים

מידע נוסף סביב הנושא