הוצאתם רישיון נהיגה? קבלו 4 טיפים חשובים

נהגים שעברו לאחרונה טסט וקיבלו את רישיון הנהיגה צריכים להכיר ב – 4 טיפים חשובים, רגע לפני שהם עולים לרכב. מדריך זה ירכז את המידע הנחוץ, כדי שתוכלו להיחשף למידע הרלוונטי שישמור על ביטחונכם ויאפשר להתנהל כחוק. 

 

טיפ ראשון: תכירו בהגדרות הנהגים בהתאם לפקודת התעבורה

עליכם להכיר תחילה ב – 3 ההגדרות שקבועות בפקודת החוק התעבורה ולהתנהל בהתאם לכללים שנוגעים להן:

  1. נהג חדש: הכוונה לנהג שטרם מלאו לו שנתיים מיום קבלת הרישיון
  2. נהג צעיר: מדובר בנהג שיש לו רישיון מזה שנתיים ויותר, אך הוא עדיין לא בן 24
  3. נהג חדש צעיר: זהו נהג שמחזיק ברישיון נהיגה למשך פחות משנתיים וטרם מלאו לו 24 שנים

 

זו ההזדמנות לציין שחלים כללים שונים על כל נהג. לצורך הדוגמא, נהג חדש נמצא בתקופת מבחן למשך שנתיים מרגע קבלת הרישיון. כך שהוא מחויב בהקפדה יתרה על כללי התעבורה. נסביר שנהג חדש שביצע עבירת תנועה (שמוגדרת כתוספת שלישית) צפוי שלא לקבל את הרישיון שלו בחזרה, אלא אם יבצע מבחן תיאוריה מחודש.

רשיון נהיגה

טיפ שני: עליכם להתקין שלט "נהג חדש" כדי להימנע מקנסות

כאמור, אתם צריכים להקפיד על ההנחיות שישמרו עליכם ועל הסביבה ואף ימנעו מכם להגיע לבית משפט תעבורה בהמשך. נסביר כעת שתצטרכו להתקין שלט של נהגים חדשים בשמשה האחורית של הרכב למשך שנתיים. ניתן לרכוש את השלט המדובר בחנויות מקוונות או להכין אותו באופן עצמאי, תוך הקפדה על ההנחיות של משרד התחבורה.

 

טיפ שלישי: תקפידו על תקופת הליווי לנהגים חדשים

שמענו על מי שבחרו לצאת עם הרכב לסיבוב קצר, מבלי לבקש מההורה להתלוות אליהם. זהו תרחיש שראוי להימנע ממנו גם אם מדובר בנסיעה קצרה. שכן, נהג חדר מחויב בתקופת ליווי שתיארך כ – 6 חודשים והיא מחולקת ל – 2 חלקים:

  • שלושת החודשים הראשונים לקבלת הרישיון: תצטרכו לנהוג עם מלווה בשעות היום והלילה
  • שלושת החודשים האחרונים: תצטרכו לנהוג עם מלווה בין השעות 9 בערב ל – 6 בבוקר

 

אי עמידה בתקנה זו עשויה להוביל אתכם לקבלת זימון למשפט שייערך בכותלי בתי המשפט לתעבורה שפרוסים ברחבי הארץ.

 

טיפ רביעי: תכירו בעבירות שייחשבו כחמורות ביותר

כאמור, יש עבירות מסוימות שייחשבו כחמורות במיוחד מצד גורמי האכיפה. מדובר בין היתר באי עצירה לפני מפגש עם מסילת ברזל (רכבת), נהיגה במהירות מופרזת ואי מתן סיוע לנפגעים לאחר נסיעה ליד תאונת דרכים שאירעה בצד הדרך.

 

מילים אחרונות לסיום

הוצאת רישיון נהיגה מצריכה היכרות עם הדברים החשובים שהוצגו במדריך זה. כעת אתם יודעים שנהגים חדשים צריכים לנהוג בזהירות מקסימלית ולהיות קשובים להנחיות שקבועות בחוק. בשלב זה נותר לכם רק ליישם את הנאמר לעיל ולשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם.

רשיון נהיגה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשיון נהיגה

מידע נוסף סביב הנושא

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי