אתם רוצים דרכון אירופי? למדו מהם תנאי הסף

הצורך והרצון להשיג דרכון אירופאי הפך בישראל המבוקש מאד ולכזה שניתן להשיג במספר דרכים. אום חשוב לזכור שבסופו של דבר לכל מדינה יש גם מעט חוקים שונים משלה בכל הקשור להגירה ויש להיות ערים לכך.

 

דרכון אירופאי, מהו?

דרכון אירופאי הוא דרכון השייך לאחת ממדינות האיחוד האירופי. בכדי להיות הבעלים של דרכון שכזה, יש להיות זכאי לקבלת אזרחות של אחת המדינות החברות איחוד בשלב ראשון. במידה והצלחתם להשיג אזרחות של אחת המדינות מהאיחוד האירופי, אתם תוכלו להיות בעלי דרכון אירופאי.

להשתייכות אל האיחוד האירופאי יש לא מעט זכויות שעל חלקן יכול להיות ששמעתם בעבר, מרגע שתזכו לקבל את הדרכון האירופי, אפשרויות כמו עבודה ביבשת הישנה, לימודים בה או חלום על מעבר למגורים לאחת ממדינות האיחוד, הן כבר לא בגדר חלום.

עבור האזרח הישראלי להוצאת דרכון אירופאי יתרונות רבים החל ממעבר חופשי בין מדינות ועד לתנאים סוציאליים. גם אזרחות ממדינות שבעבר נחשבו קומוניסטיות מאפשרות היום אפשרויות מעניינות עבור רבים, אזרחות פולנית לישראלים, תוכל לפתוח דלתות בכל היבשת לדוגמה.

דרכון אירופא

תנאי הסף לקבלת דרכון

האיחוד האירופאי מורכב ממספר לא מבוטל של מדינות אשר לכל אחת מהן יש את הייחודיות שלה ואת הדברים החשובים לה. בשל כך יכול להיות שתנאי הסף לקבלת דרכון, יהיו שונים ממדינה למדינה, אך לא באופן קיצוני. שגרירות פולין בישראל תפעל על פי המקובל בפולין, לצורך הדוגמא, אך לא יהיה שינוי מהותי מכל מדינה אחרת.

  • מגיש הבקשה חייב להיות מעל גיל 18, או שהאפוטרופוסים החוקיים שלו יבקשו עבורו.
  • עבר פלילי נקי, במדינות שונות עניין המריחואנה יכול להוות גורם מבדיל בין מדינות.
  • למגיש הבקשה חייבת להיות זיקה ממשית למדינת היעד אליה הוא מבקש את הדרכון, גם כאן יש הבדלים בין המדינות השונות.

בסוגיה זאת, יכולה מדינה לדרוש מגורים של מספר חודשים במדינה, מבחן בקיאות בשפה והיסטוריה או שאחרות יבקשו מסמכים מקוריים המעידים על שייכות למדינה ( תעודת לידה, תעודת נישואין ואחרות).

 

זכאות להוצאת דרכון פולני

הקהילה היהודית בפולין עד מלחמת העולם השנייה הייתה הגדולה ביותר בעולם, באופן טבעי ישנם בארץ צאצאים רבים יכולים להרגיש את עצמם כזכאים לאזרחות פולנית לישראלים. לצורך כך על אותם צאצאים לקהילות היהודיות בפולין יש בסיס המאפשר בדיקת זכאות להוצאת דרכון.

פולין שהצטרפה לאיחוד ב2004 הפכה ליעד מתבקש עבור ישראלים רבים המחפשים דרכון אירופאי. במשרדי שגרירות פולין בישראל תוכלו לבדוק האם אתם עומדים באחד מהסעיפים אשר יאפשרו לכם, או יגבילו אתכם בקבלת הדרכון הנכסף.

  • הוכחה חותכת לגבי הולדה לצאצא פולני שחי בפולין או בשטחים שסופחו ממנה בין מלחמות העולם.
  • מי ששנת הלידה שלו עד 1951 זכאי אם עם אביו נולד בפולין.
  • מי שנולד לאחר 1951, יהיה זכאי לדרכון אם אימו נולדה בפולין בנוסף.
  • היכולת להוכיח שהמבקש לא איבד את הזכות שלו לקבלת דרכון.
  • גברים שעלו עד 1951 ושירתו בצה"ל לא זכאים לקבלת אזרחות.

נשים שעלו לפני 1951 ושירתו בצה"ל אינן זכאיות.

  • מי שהתגורר תחת המשטר הקומוניסטי וויתר על אזרחות על נמת לעזוב את המדינה בעבר, ייחשב כצאצא פולני ויזכה לקבל את ההטבות.
  • מי שעלה לארץ ונדר לחתום על ויתרו אזרחות לאחר 1951.
  • דַרכּוֹן

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אתם רוצים דרכון אירופי_ למדו מהם תנאי הסף

מידע נוסף סביב הנושא