מהי בקשה לתשלום תכוף ומהם השלבים על מנת לקבלו

במקרה ואירעה תאונת דרכים תהליך התביעה עלול להיות ארוך ומסובך. תהליך התביעה טומן בחובו התנהלות מול אנשים פרטיים ומוסדות ציבוריים, דברים הדורשים זמן וסבלנות. בזמן התהליך בו אתם מחכים למענה, יהיה עליכם לשלם על ההוצאות שקורות בהווה. הליך רפואי, שיקומי, אובדן כושר עבודה ודברים נוספים שעלולים לצוף. לשם כך ייתכן ותזדקקו לתשלום תכוף.

 

מהו תשלום תכוף?

תשלום תכוף הינה מפרעה, זאת אומרת תשלום חלקי שניתן לפני קבלת התשלום המלא. תשלום זה הינו סיוע כספי שניתן באופן ראשוני לנפגע תאונת הדרכים, עד שתהיה הכרעה סופית בדבר התביעה. הסכום שינתן הינו תשלום על חשבון התביעה העיקרית. לשם בקשת תשלום זה, ניתן להיעזר בעורך דין המייצג נפגעים שהיו בתאונות דרכים. אלעד רייך עורך דין לתאונות דרכים בו ניתן להיעזר בעניין זה.

 

מהי מטרת תשלום תכוף?

מטרת תשלום זה, הינה סיוע מיידי לנפגע תאונת הדרכים על ידי תהליך פשוט ומהיר ביחס לתהליך התביעה הכללי. הליך זה הינו הליך ביניים ומטרתו לסייע עד קבלת התשלום המלא על ההוצאות שיגיעו בעקבות הפגיעה. מטרת הליבה של התשלום הינה למנוע מנפגע תאונת הדרכים לסבול מחוסר מסוים כתוצאה מהפגיעה שחווה. בכך, בזמן שהנפגע ממתין שתהליך התביעה יגיע עד כדי הכרעה – לא יצטרך הנפגע לסבול מחוסר כלכלי בעקבות אובדן חוסר עבודה או כל דבר אחר שנגרם לו בגלל התאונה.

 

מי זכאי לתשלום תכוף תאונת דרכים?

תשלום זה נועד לאדם שנפגע בתאונת דרכים, בעקבותיה איבד את כושר עבודתו ולא יכול לעבוד לתקופת זמן ארוכה. בכדי להיות זכאי לתשלום זה, על הנתבע להוכיח שללא פיצוי תכוף זה לא יהיה מסוגל לעמוד בהתחייבויות בסיסיות. לזכאות ישנה שלושה קריטריונים הנותנים מדד על רמת חייו של הנפגע בתקופה שלפני התאונה ואחריה.

 

כיצד ניתן להשיג תשלום תכוף?

בכדי לקבל תשלום זה, יש להגיש בקשת תשלום תכוף לחברת הביטוח המבטחת את הרכב המעורב בתאונה בביטוח חובה. חברת הביטוח אמורה לשלם לנפגע את התשלום התכוף תוך –  60 ימים מקבלת הבקשה בכתב. במידה ולא בוצע התשלום תוך – 60 ימים, רשאי הנפגע לפנות לבית המשפט בבקשה לתשלום תכוף זה.  הזמן במסגרתו ניתן לקבל תשלום תכוף הינו לכל היותר שנתיים מיום התרחשות התאונה שבגינה הוגשה הבקשה, אלא אם בית המשפט שינה תקופה זו מסיבות רשומות. במקרים בהם המקרה מגיע לבית המשפט וחברות הביטוח אינן מבצעות את תפקידן כשורה ובמקרים בהם סורבה בקשתכם, מומלץ להיעזר בעורך דין לתאונות דרכים.

 

לסיכום

אירוע של תאונת דרכים אינו אירוע פשוט והשלכותיו דורשות זמן, כסף וסבלנות רבה. תשלום תכוף עשוי להיות סיוע המקל על ההתמודדות עם ההוצאות ועם ההשלכות בעקבות כך. כדאי להגיש בקשה זו וניתן להיעזר בבעלי מקצוע שיכולים לזרז ולהקל על התהליך.

מכונית התרסקה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מכונית התרסקה

מידע נוסף סביב הנושא