רוכשים קלנועית? חשוב שתכירו את חוקי הנהיגה!

רבים מאתנו נוהגים בקלנועית בתדירות גבוהה מבלי להכיר בחוקי הנהיגה בה. מדריך זה עולה לאתר כדי לעשות סדר בנושא ולהציג את הכללים החשובים שלא ידעתם בנושא זה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתיסעו בקלנועית בדרכים ישרות ובהתאם לקבוע בחוק.

 

הקדמה – מהי קלנועית?

חשוב שניישר קו בכל הנוגע לשימוש בקלנועית. שכן, יש כל מיני דגמים של כלי רכב חשמליים שדומים במראה שלהם לקלנועית. נסביר שמדובר בכלי רכב שעונה על המאפיינים הבאים:

  • בעל 3 או 4 גלגלים
  • מתאים לאוכלוסייה מבוגרת
  • יכול לשמש גם צעירים לסידורים ונסיעות קצרות בקיבוצים, ערים ומושבים

עכשיו אתם מכירים מקרוב בקלנועית, כך שניתן להציג בפניכם את חוקי הנהיגה בה.

הקדמה – מהי קלנועית

אין צורך בהחזקת רישיון נהיגה

כדאי שתחשבו שוב אם תכננתם לנהוג על קלנועיות מתקפלות רכבי אמירים והחלטתם לוותר על התענוג, בגלל שאין לכם רישיון נהיגה. שכן, הנהיגה בקלנועית אינה מצריכה לימודי תיאוריה או החזקה של רישיון. כך שכל אדם יכול לנהוג עליה (כן, גם מי שלא חידשו לו את הרישיון מסיבה כלשהי). שימו לב, הנהיגה בקלנועית מותרת מגיל 14 ומעלה, במידה ויש לנהג תעודת נכה. אם אין לנהג הצעיר תעודה שכזו, הוא יוכל לנהוג בקלנועית מגיל 16 בלבד.

 

אפשר לנסוע עם קלנועית על הכביש במצבים מסוימים

אחת הסוגיות שעולות לא פעם בעת הנהיגה בקלנועית נוגעת לנסיעה בכבישים שונים. הגיע הזמן להעלות את הנושא למודעות ולציין שלפי החוק, מותר לנסוע על הכביש רק במצבים שבהם אין מדרכה באזור או שיש מדרכה שלא מאפשרת נסיעה של קלנועית. כך שנהיגה בשבילי הקיבוצים והמושבים נחשבת לחוקית. נדגיש בהזדמנות זו שהחוק אוסר על נהיגה בכבישים ראשיים על קלנועית. שכן, המהירות המותרת לפי החוק היא 12 קמ"ש ונסיעה איטית זו עשויה לסכן את הרכבים שנמצאים בקרבת מקום.

 

יש הגבלה על מספר הנוסעים

אי אפשר לעסוק בחוק שנוגע לנהיגה בקלנועית מבלי להתמקד במספר הנוסעים המקסימלי שיכול לעלות עליה. נציין ששני נוסעים יכולים לעלות על קלנועית זוגית (נהג + מלווה). הימנעו מהעלאה של נוסעים נוספים, מכיוון שהדבר עשוי להוביל לאי יציבות של הקלנועית.

זהו תרחיש שעלול להוביל לתאונה ולפגיעה חמורה בנוסעים. מומלץ לבדוק מראש את המשקל המקסימלי שהקלנועית יכולה לשאת טרם הנסיעה בה, במיוחד אם אתם מתכננים לשאת תיקים או מטענים כבדים. נסביר שעומס יתר מהווה סכנה ממשית לכם ולסובבים אתכם.

 

השורה התחתונה

עד כאן החוקים החשובים שנוגעים לנסיעה בקלנועית. בשלב זה אתם מכירים בהם מקרוב, כך שנותר לכם רק ליישם אותם בעת הנהיגה ולשמור לא רק על עצמכם, אלא גם על הסובבים אתכם. נבקש שתעבירו את המידע החיוני הלאה, כדי להעלות את המודעות לנושא שאינו מדובר מספיק בקרב המשתמשים בקלנועיות.

קלנועיות מתקפלות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רוכשים קלנועית_ חשוב שתכירו את חוקי הנהיגה!

מידע נוסף סביב הנושא