רשלנות רפואית בלידה ובהיריון – כך נזהה אותה  

כאשר מדובר על רשלנות רפואית בלידה ובהריון חשוב להבין כי לא ניתן לתבוע ללא נזק לאם או לתינוק. גם אם הלידה הסתבכה והצוות הרפואי לא פעל כמצופה ממנו כל עוד אין נזק לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. גם במקרים בהם נגרם נזק ליולדת או לתינוק האחריות לכך אינה תמיד על הצוות הרפואי ויש להוכיח את הרשלנות במבחן הרופא הסביר.

 

קשר סיבתי מוכח

כפי שיודע כל עו"ד רשלנות רפואית בנוסף לנזק ולעצם הרשלנות על מנת לזכות בפיצויים בתביעת רשלנות רפואית יש צורך לבסס את הקשר הסיבתי של הרשלנות בין אם במעשה או במחדל לבין הנזקים שנגרמו לתובעת. כאשר נגרם נזק לאישה או ליילוד יתכן והדבר רשלנות רפואית כאשר הייתה התלבטות לגבי סוג הלידה בה ייעשה שימוש. קיימים סוגים שונים של לידה ומלבד לידה רגילה יש מה שמכונה לידת מכשירים וניתוח קיסרי.

קשר מזדמן

תביעת הולדה בעוולה

כאשר נולד תינוק עם מום מולד יש צורך לברר אם מדובר בהולדה בעוולה והיה מקום לגילוי מוקדם שלא נעשה. החמצה של מום בסקירת מערכות או התעלמות מממצאים חשודים בבדיקות ההיריון השונות עשויים להוות רשלנות בהריון והולדה בעוולה ולזכות את התובעת בפיצוי כספי משמעותי. גם אי מסירת מידע רלוונטי לאישה לגבי היכולת לעשות בדיקות נוספות הן באופן פרטי והן בשירותים הציבוריים יכול להוות בסיס לתביעה.

 

הריון בסיכון גבוה

רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם באופן הטיפול בהריון בסיכון גבוה. כאשר הריון מוגדר כבסיכון גבוה, הדבר מחייב את הצוות הרפואי להשגחה ומעקב  קפדני והדוק יותר ביחס לרמת הטיפול  של הריון רגיל. במידת הצורך יש גם להפנות את המטופלת לשמירת הריון תחת הנחיות ספציפיות. כאשר הדבר לא נעשה הדבר והעובר או האם נפגעו כתוצאה מכך הדבר עשוי להיות רשלנות רפואית המצדיקה פיצויים.

הֵרָיוֹן

סימנים לרשלנות רפואית בלידה

כאשר נולד תינוק פגוע או שהאישה נפגעה במהלך הלידה יכולים להיות סימנים שהדבר כתוצאה של רשלנות רפואית בלידה במידה ובמהלך הלידה הוציאו את המלווה של היולדת בפתאומיות. סימן נוסף הוא הימצאותם של רופאים רבים שאינם הרופא המיילד בחדר והימנעות ממתן הסבר ליולדת ובני משפחתה לגבי הסיבות להימצאותם במקום. גם התנהלות לא שגרתית מצידו של  הצוות הרפואי וביצוע בדיקות יתר לאחר הלידה עולים להסגיר רשלנות.

 

סיכום רשלנות רפואית בהריון ולידה

לסיכום הנושא, תביעות רשלנות רפואית עשויות להתייחס לאי זיהוי בעיות בהריון ולבחירת סוג הלידה. לדוגמא כאשר העובר גילה מצוקה מתמשכת והצוות השתהה עם ניתוח קיסרי והעיכוב הוביל לנזק מוחי או שימוש בלידה מכשירנית שלא הייתה הכרחית וגרמה לנזק לאם. גם הערכה לא נכונה של משקל היילוד כמו גם הפעלת כוח רב לצורך חילוץ התינוק עשויים להיחשב לרשלנות. בנוסף, השארת חלקי שליה ברחם עלולה להיות בסיס תביעה.

לידה והריון

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לידה והריון

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי