סיבות לפיצוי כספי על טיסה שבוטלה

מי מאיתנו לא מתרגש לקראת טיסה, בילוי, עבודה או כל סיבה שהיא, לכן ביטול שלה גורם עוגמת נפש רבה עבור מי שחווה אותה. המחוקק הישראלי קובע שבמקרים של ביטולי טיסה זכאים הנוסעים בפיצוי, איך יודעים מה הפיצוי ומתי זכאים לו?  הנה כל התשובות.

מהי טיסה שבוטלה

החוק הישראלי המכונה גם חוק טיבי בא ליישר קו עם התקנות המקובלות במדינות מובילות בעולם ומעביר את האחריות על הפיצוי על טיסות שלא יצאו לפועל אל פתחיהן של חברות התעופה השונות. החוק בא להסדיר את המצבים בהם אדם מזמין כרטיסי טיסה ובשל סיבות הקשורות לחברות התעופה, נוצר מצב שבו הטיסה לא יוצאת לפועל.

בנוסף מתייחס החוק גם למצבים בהם טיסה לא בוטלה אך בסופו של דבר יצאה לדרכה באיחור משמעותי שלא עומד בהגדרה של איחור סביר, וכן מה היא מחויבותה של חברת התעופה במקרים אלו.

מהי טיסה שבוטלה

ביטול מידי או עיכוב ביום הטיסה

הגידול העצום במספר הטיסות והטסים בעולם בכלל ובארץ בפרט הביא איתו גם תופעות שמהם כולנו רוצים להימנע. איך שלא נסובב את גלגלי המטוס, חלק מהטיסות לא מתקיים על פי התיכנון או נדחה מעבר לשעת ההמראה המקורית, בגין עיכובים שונים, חברות התעופה חייבות בפיצוי בהתאם לנסיבות.

• עיכוב קטן – עיכוב של עד שעתיים לא מחייב את חברת התעופה בפיצוי.
  • עיכוב של עד חמש שעות – עיכוב שכזה יחייב את חברות התעופה לדאוג לכם למזון ושירותי תקשורת.
  • עיכוב של 5-8 שעות – במקרה כזה תהיו זכאים להבת התמורה של הכרטיס, או כרטיס חלופי לבחירתכם, אם הטיסה תצא למחרת, אתם זכאים להסדרי לינה ( בית מלון ) וכן לפיצוי כספי.
  • ביטול מיידי – חברת התעופה מחויבת בהשבת סכום הכרטיס ופיצוי כספי על פי הקבוע בחוק.

ביטול מידי או עיכוב ביום הטיסה

ביטול טיסה בהודעה מראש

ישנם לא מעט מקרים בהם מתקבלת הודעה מראש לגבי ביטול הטיסה מסיבות שונות הקשורות בחברת התעופה. במצב זה המחוקק הישראלי מפריד בין שתי תקופות הודעה שכזאת ומחייב את חברות התעופה לנהוג בהתאם.

• ביטול טיסה בטווח של 7-14 יום ממועד הטיסה – יחייב את חברות התעופה במתן פיצוי כדין טיסה שבוטלה, גם אם נמסר עליה מראש. במקרה שכזה יהיה זכאי מי שטיסתו בוטלה גם בהשבת דמי הכרטיס וגם פיצוי כספי בהתאם למרחק מן היעד אליו הטיסה הייתה אמורה לצאת.
  • ביטול טיסה מעל ל 14 יום ממועדה – במצב שכזה חברת התעופה מחויבת במתן כרטיס טיסה חלופי בלבד ואיננה מחויבת על פי החוק בפיצוי נוסף.

החוק הישראלי דומה לחוק האירופאי אך הוא בעל שינויים מסוימים, בכל מקרה מומלץ בתביעות מול חברות התעופה להיעזר בשירותי עו"ד מקצועיים, משרד  אשר רוטבאום ושות' שמכירים את החוק וישיגו עבורכם את מירב הפיצויים המגיעים לכם עקב עוגמת הנפש שחוויתם.