נפגעת בתאונת עבודה? יש מי שיעזור לך

ההגדרה המצומצמת לתאונת עבודה היא פגיעה שהתרחשה במהלך יום העבודה לעובד בזמן שהותו במקום העבודה. אבל חשוב שתדעו כי גם אם נפגעתם בדרך לעבודה או אפילו בדרככם חזרה מהעבודה, התאונה תוכר כתאונת עבודה ואתם זכאים לקבל את מלוא הזכויות הניתנות לנפגעי תאונת עבודה.

מה נחשב לתאונת עבודה?

משרד עורכי דין תומר בכר מטפל בתביעות נזיקין וביטוח ולבקשתינו, צוות המשרד נעתר לכתוב כאן מידע שיכול לסייע לנפגעי תאונת עבודה. אם נפגעתם בתאונת עבודה, כדאי שתכירו את הנושא.

פגיעה במקום העבודה

תאונת עבודה תיחשב ככזו אם היא התרחשה במקום העבודה בשעות העבודה והיא נגרמה בשל תנאי העבודה. גם פגיעה שהתרחשה לעובד בדרכו לעבודה או בדרכו חזרה ממנה, תוכר במוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה. חשוב לדעת כי קיימים חריגים לעניין בדרכו לעבודה, כך שעובד שבמהלך חזרתו מהעבודה יצא לסידורים כלשהם ושם נפגע, הפגיעה לא תוכר כתאונת עבודה.

פגיעה בשל מחלת מקצוע

תנאי עבודה מסוימים עלולים לפגוע בבריאות העובדים. מחלות שנגרמו בשל תנאי העבודה, תוכרנה כמחלות מקצוע מבחינת ביטוח לאומי. חשוב לדעת כי במוסד לביטוח לאומי קיימת רשימה של מחלות העשויות להיות מוכרות כמחלת מקצוע.

עובד הסובל ממחלה שלא מופיעה ברישומי המוסד לביטוח לאומי כמחלת מקצוע, לא תוכר ככזו. מסיבה זו עובדים רבים שנפגעו בבריאותם בשל תנאי מקום העבודה, מוצאים את עצמם משלמים מחיר כבד על חוסר הכרת המחלה שלהם כמחלת מקצוע. מחלת מקצוע יכולה להיות מחלה שנגרמה בעקבות שאיפת רעלים לאורך זמן, שאיפת שבבי עץ ועוד.

פגיעת מיקרוטראומה

פגיעה כזו היא פגיעה שהתרחשה לאורך זמן בעקבות תנאי העבודה המצריכים שימוש מונוטוני באיבר מסויים. זה יכול להיות דלקת בשורש כף היד שנגרמה לקלדנית עקב שימוש ממושך בפרקי האצבעות. שימוש בעבודה בעלת אופי מונוטוני חוזר, עלולה לפתח מיקרוטראומה המזכה באחוזי נכות את העובד הנפגע.

חשוב לדעת כי תביעות על תאונות עבודה שהן מיקרוטראומה, תידחינה על ידי המוסד לביטוח לאומי וכדי להוכיח זאת, בדרך כלל התביעה תהיה מלווה בהגשת ערעור ובמבחן אצל רופא תעסוקתי. מדובר בתחום מורכב להוכחת בית הדין וחשוב להיעזר בעורך דין מומחה לתביעות אלו בהגשת כל תביעה כזו.

את מי ניתן לתבוע לקבלת פיצויים בגין תביעת עבודה?

אם נפגעתם בתאונת עבודה, הדבר הראשון שישתלם לכם לעשות הוא לפנות לעורך דין מומחה בתחום שיעלה את אחוזי ההצלחה של התביעה שלכם, הוא יגיש אותה למקומות הרלוונטיים בצורה היעילה ביותר.

במקרה של תאונת עבודה ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי לקבלת אחוזי נכות או אפילו קצבה חד פעמית. יחד עם זאת תוגש תביעה מול חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע, במקרה ומדובר בתאונת דרכים. גם את המעסיק ואת קרן הפנסיה ניתן לתבוע לקבלת פיצויים כחוק.

עבודה, תאונה

תְאוּנָה