האם ישנה חובה משפטית לציוד כיבוי אש בבתי עסק?

בעלי עסק ועדיין לא הסדרתם את נושא בטיחות האש בעסק שלכם? לא בטוחים איזה ציוד לכיבוש אש אתם מחויבים להחזיק על פי החוק? אל דאגה במאמר הקרוב נפרוש עבורכם את כל הדרישות של החוק בנוגע לחובה המשפטית לציוד כיבוי אש בבית עסק.

 

שמירה על אמצעי בטיחות אש והצלה

על פי החוק בישראל אמצעי בטיחות אש והצלה חייבים להיות תקינים, ובעל העסק יבטיח את ביצועי בדיקות, טיפולים וכל פעולה אחרת הנדרשת לשם כך. השמירה על אמצעי בטיחות אש והצלה תהיה מבוצעת בהתאם להוראות הישראלי התקף תקן והוראות היצרן, ואם נוספים הנחיות ניתנות על ידי הרשות המאשרת, בהתאם ההוראות האלה.

ציוד כיבוי אש

הציוד הנדרש

ציוד כיבוי אש תקני כולל מטפי  5 ק"ג. מטפים מסוג אבקה יבשה יוצבו בבית העסק, בסמוך ללוח חשמלי. כאשר הבדיקה והתחזוקה של מטפים יבוצעו ב בהתאם לתקן הישראלי IS 129, סעיף 1: למטפים ניידים מסדיר את הצורך בתחזוקה שוטפת של אותם מטפים. בעסק יותקן סליל צינור כיבוי עם ברז בקוטר 3/4, עם אורך שיכסה את כל שטח העסק עם צינור כיבוי אש צמוד זרבובית.

תשתית הצינורות לסליל צינור האש תהיה עשויה ממתכת. בנוסף לכך, החוק בישראל מחייב שציוד לכיבוי אש יהיה נגיש וזמין ויישמר במצב טוב בכל עת. דרישות הציוד עשויות להשתנות בהתאם לצרכים של בתי עסקים שונים והמאפיינים שיכולים לדרוש רכישה של ציוד מתקדם ובעל קיבולת גבוה יותר. ציוד שיכול לספק לכם וללקוחות שלכם את הביטחון האולטימטיבי מפני שריפות.

 

שילוט

החוק בישראל מחייב שבעסק יותקנו שלטים עם המילה יציאה מעל פתחים של העסק ובמקומות שבהם הדרך החוצה כיוון היציאה מה העסק לא נראה בבירור. ההדפסה על השלטים תהיה בצבע לבן על רקע ירוק; גובה של האותיות יהיו לפחות 15 סנטימטרים והעובי יהיה לפחות 15 מילימטרים; ואילו הרווח בין האותיות יהיה לפחות סנטימטר אחד.

בשילוט תותקן תאורה מרשת החשמל של הבניין ו ממקור כוח עצמאי המבוסס על סוללות נטענות המאפשרות 60 דקות של זמן תאורה; גוף התאורה יעמוד בתקן הישראלי IS 20, סעיף 22. מבחינת מנורות, הדרישות מיוחדות – מנורות לתאורת חירום, ויופעלו בעת הפסקת חשמל או נפילות מתח.

 

לסיכום

כמעט כל עסק באשר הוא, ובמיוחד עסקים ששוכנים בחללים סגורים חייבים להיות מצוידים בציוד המוסדר בתקנים הנוגעים לצורך בהגנה מפני שריפות. אם גם אתם בעלי עסק אתם חייבים לרכוש ציוד כיבוי אש, ברמה הגבוה ביותר. ציוד כיבוי אש שיוכל לשרת אתכם על הצד הטוב ביותר ולספק לכם את היכולת לעמוד בכל מבחן מטעם הרשויות ומכבי אש. אסור לשכוח, שבמקרים מסוימים מכבי האש והמשטרה יכולים להורות על סגירתו של עסק בשל מחסור בציוד כיבוי אש תקני.

ציוד כיבוי אש

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ציוד כיבוי אש

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי