מה חשוב לזכור לפני שניקח הלוואה?

לא במעט מקרים עולה צורך דחוף בקבלת הלוואה שתאפשר לקדם את העסק, לכסות חוב או כל מטרה חשובה אחרת. לפני שאתם ממהרים לחתום על הסכם לקבלת הלוואה, כדאי שתעצרו לבחון את נתוני ההלוואה. 

 

למה אתם צריכים הלוואה?

חשוב לבחון את מטרת ההלוואה, למה היא מיועדת והאם היא מטרה שמשתלם עבורה להיכנס להתחייבות נוספת. לא מעט עולה הנושא המבחין בין רצוי לנצרך. יש מטרות שניתן לדחות אותן ולא חייבים לקחת עבורם הלוואה מיידית, ניתן לחכות איתם לחודש הבא או למענק צפוי. לעומת זאת, יש מטרות שפשוט צריך לסדר, כאן ועכשיו.

הלוואה מיידית

מה מחיר ההלוואה?

גובה הריבית בהלוואה היא המחיר שתשלמו בהלוואה. פנו למספר גופי מימון כדי לקבל מספר הצעות להלוואות. לאחר שיש בידכם מספר הצעות, אתם יכולים לערוך סקר שוק ולבדוק מהי ההצעה המשתלמת ביותר מבחינת מחיר הריביות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי יש לבדוק גם את תנאי ההלוואה בכללותה ולא רק את גובה הריבית. כך מתבצע משא ומתן יעיל המוביל להוזלת עלויות ההלוואה.

 

תנאי ההלוואה מתאימים לכם?

כאשר לוקחים הלוואה חייבים לוודא שתנאי ההלוואה מותאמים לצרכים האישיים של הלווה. ברגע שתנאי ההלוואה לא מתאימים, קשה יותר לעמוד בהתחייבויות. זו יכולה להיות הלוואה בעלת ריבית נמוכה יחסית למחיר הריביות בשוק, אך גובה ההחזר החודשי שלה גבוה ביחס להחזר המתאפשר וכך תנאי ההלוואה מובילים לקשיים בעמידה בהתחייבויות ההלוואה.

הלוואה מיידית

למתי אתם צריכים את הכסף?

יש הלוואות מהירות ויש הלוואות שכדי לקבל אותן יש לעבור תהליך בירוקרטי לא קל. בדרך כלל, ככל שההלוואה תהיה מהירה יותר, היא גם תהיה בעלת ריבית משמעותית. כך שאם אתם לא צריכים את הכסף כאן ועכשיו, אין סיבה שתפנו לקבל הלוואה מיידית. אך במקרה בו הכסף דחוף, הלוואה שאורך זמן רב לקבל אותה, עלולה להוביל למחיר יקר עוד יותר כמו תשלום קנסות ועמלות פיגור בתשלום.

 

מה גובה ההלוואה שאתם צריכים?

אל תתפתו לקחת הלוואה גבוהה רק בגלל שגוף המימון מציע לכם… בדקו מה גובה ההלוואה שאתם צריכים. אין סיבה להלוות סכום גבוה יותר. אם אתם צריכים 54 אלף שקל לדוגמא, חפשו הלוואה כזו ועל תתפתו להלוואה המציעה 60 אלף שקל… פרוטה לפרוטה מצטרפת ובסופו של דבר אתם אלו שמשלמים את החזר ההלוואה מכספכם.

בשורה התחתונה, כאשר פונים לקחת הלוואה חשוב למפות את הצרכים האישיים הקיימים ולבדוק האם יש צורך בהלוואה? מה אופי ההלוואה הנדרשת ומהם הצרכים האישיים עליהם ההלוואה צריכה לענות? ככל שמבקש ההלוואה ממוקד יותר (בגדר הנורמה), יהיה לו קל יותר למצוא הלוואה העונה לצרכים האישיים שלו. בסך הכל, התחייבות על הלוואה משליכה על המשך ההתנהלות הכלכלית העתידית ואף אחד לא רוצה להקשות על עצמו בגלל הלוואה לא מחושבת.

הלוואה מיידית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הלוואה מיידית

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי