מה הם פטנטים ירוקים?

על מנת למנוע נזקי אקלים חמורים ולעצור את מגמת ההידרדרות העולמית, מתגייסות רשויות פטנטים ממדינות שונות ברחבי העולם לעידוד פיתוח המצאות שמטרתן שמירה על איכות הסביבה. מה כולל הליך פטנטים ירוקים? משרדי הפטנטים יתנו עדיפות לרישום פטנטים ירוקים כאשר יינתן יחס מועדף לבחינת בקשות "ירוקות". מהן בקשות ירוקות ואילו נושאים נכללים תחת כותרת זו? כל המידע לממציא הפוטנציאלי – בפוסט הבא.

 

מהו פטנט ירוק?

הליכי בחינת פטנט מזורזים יזכו ממציאים שהגישו בקשה של רישום פטנטים ירוקים בתחומים הבאים:

  • הפחתת זיהום אוויר או מים.
  • פיתוח מקורות אנרגיה חדשים.
  • קידום מגמה חקלאית בלתי מזהמת.
  • מניעת התחממות כדור הארץ על ידי צמצום פליטת גזי חממה.

רישום פטנטים ירוקים

מה כולל הליך זירוז בהגשת בקשה לרישום פטנטים ירוקים? 'פרוטקציה' לפטנטים ירוקים

בישראל, בקשה לרישום פטנט שתוגדר כ"ירוקה" ותסייע למגמה האקולוגית, תיבחן בתוך 3 חודשים ממועד הגשתה. פרק זמן זה קצר משמעותית מהתקופה בה נבדקים פטנטים בנושאים אחרים. למידע נוסף בנושא היכנסו לאתר: https://jaffeipservices.com/green

 

עידוד המצאת פטנטים ירוקים ברחבי העולם

המדינות השותפות למגמת עידוד פטנטים ירוקים הן: אנגליה, ארה"ב, יפן, דרום קוריאה ואוסטרליה. במדינות אלו יש להגיש בקשה מנומקת בכתב והסבר על הקשר בין מהות ההמצאה לשיפור איכות הסביבה. אופי התהליך המזורז אינו זהה בכל מדינות: התהליך המזורז בארה"ב יינתן רק עבור בקשות שלא התחילו בבחינה וכן עומדות בקריטריונים בסיסיים מסוימים.

 

פטנטים ירוקים בארה"ב

בשנת 2009 יצאה רשות הפטנטים בארה"ב במיזם בה קודמו 3,000 פטנטים בזיקה לאיכות הסביבה. על מנת להיכלל במיזם נדרשו ממציאים להגיש בקשה מלאה תוך עמידה בקריטריונים מסוימים. בנוסף, היה צורך לפרסם מוקדם את הבקשה. רוב הבקשות לא נמצאו כמתאימות ונדחו.

רישום פטנטים ירוקים

פטנטים ירוקים בקנדה

מסלול מהיר למגיש בקשה לפטנטים ירוקים נכנס לתוקפו בקנדה בשנת 2011. בקנדה ההקדמה של הגשת הבקשה לא דורשת תשלום אגרה. בניגוד לבקשה רגילה שאורך בחינתה לצורך רישום נע בין 21-33 חודשים, בקשה מסוג זה נענית בקנדה במהירות ונבחנת תוך חודשיים בלבד. ראוי לציין כי בעל הפטנט מחייב למסירת בקשה בכתב בה מפורט הקשר הישיר בין הפטנט לשמירה על איכות הסביבה ושימור אנרגיה.

 

ישראל מצטרפת למגמה העולמית

למגמה העולמית הרואה חשיבות במתן עדיפות לפטנטים ירוקים הצטרפה ב-2009 גם ישראל. אימוץ ההליך על ידי המדינה נעשה, כך על פי רשם הפטנטים, ד"ר מאיר נועם, על מנת לחזק את מעמדה בתור מרכז חיפוש ובחינה בינלאומי לפטנטים.

 

ממציאים? המסלול המהיר עבורכם בהמצאת פטנט ירוק

על פי התוכנית לרישום פטנטים ירוקים בישראל, על מבקש הבקשה לצרף מכתב בו הוא מסביר את הזיקה בין הפטנט לתרומה לאיכות הסביבה. במידה והבקשה אכן עונה על הדרישות, ההיא תיבחן תוך 3 חודשים. מתווה זה עשוי לקדם בהחלט פיתוחים רלוונטיים בתחום ולהצעיד את האנושות לקראת עולם ירוק יותר.

רישום פטנטים ירוקים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רישום פטנטים ירוקים

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי