כיצד תדעו מתי המזגן שלכם צריך לעבור ניקוי?

ניקוי מזגנים הוא תהליך שכל מערכת מיזוג צריכה לעבור אחת לתקופה, ומומלץ להזמין איש מקצוע שיעזה זאת עברונו בצורה מקצועית ככל האפשר. לניקוי, חיטוי ושטיפת מזגנים יש יתרונות רבים, ובמאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר סימנים שיעזרו לכם לדעת שהגיע הזמן לבצע זאת. כיצד תדעו מתי המזגן שלכם צריך לעבור ניקוי? כל המידע ממש כאן!

 

ריחות רעים מהמזגן

אחד הסימנים המובהקים לכך שהגיע הזמן לבצע ניקוי מעובש במזגן, הוא נוכחותם של ריחות לא נעימים. כאשר אבק, לכלוך ולחות מצטברים בתוך היחידה, הם יוצרים כר גידול לחיידקים, עובש וטחב. בעוד חלק ממתקיני המזגנים ממליצים על מנורת UV למזגן, השלב הראשוני הוא לבצע ניקוי יסודי ולראות אם זה פותר את הבעיה.

ניקוי מעובש במזגן

מזגן שלא מקרר

כאשר המזגן שלך לא מקרר את החדר בצורה מספקת, זה עשוי להיות תוצאה של יחידה מלוכלכת או סתומה. עם הזמן, אבק ופסולת יכולים להצטבר על סליל המאייד, מה שמפריע לתהליך חילופי החום. כתוצאה מכך, המזגן מתקשה לקרר את האוויר ביעילות, מה שמוביל להפחתת ביצועי הקירור. ניקוי סליל המאייד ושאר מרכיבי המזגן יכול לסייע בשיקום יעילות העבודה של המזגן שלך.

 

מזגן מטפטף

סימן נוסף שיכול להעיד על הצורך בניקוי מזגנים הוא טפטוף או הצטברות מים.
ניקוז עיבוי סתום או סליל מאייד קפוא עלולים לגרום לנזילת מים. אבק, לכלוך ופסולת יכולים להצטבר בתוך קו הניקוז, ולחסום את הזרימה התקינה של העיבוי. באופן דומה, סליל מאייד מלוכלך יכול להוביל להקפאה, ולגרום למים לדלוף כשהם מפשירים. אם נתקלתם בטפטוף מים מהמזגן שלכם, כדאי שתזמינו איש מקצוע שיוכל להתרשם מהבעיה ולטפל בה.

ניקוי מעובש במזגן

צריכת חשמל גבוהה

אם אתם מבחינים בעלייה פתאומית בחשבונות האנרגיה שלכם ללא שינוי תואם בשימוש, זה עשוי להצביע על כך שהמזגן שלכם זקוק לניקוי. כאשר אבק ופסולת מצטברים על סלילי המאייד והמעבה, הם פוגעים בהעברת החום, ומפחיתים את יעילות היחידה. כתוצאה מכך, המזגן עובד קשה יותר וצורך יותר חשמל כדי להגיע לאפקט הקירור הרצוי. ניקוי קבוע של הסלילים ורכיבים אחרים עוזר להחזיר את היעילות, ולהפחית את צריכת החשמל למינימום.

 

לסיכום,

גם אם איננו אנשי מקצוע בתחום הקירור והמזגנים, באפשרותנו לשים לב לסימנים שיכולים לרמוז לנו מתי כדאי לבצע ניקוי, שטיפה או חיטוי של המזגן שלנו. זיהוי מוקדם של הסימנים הללו יכול לחסוך לנו הוצאות רבות, ולטפל בבעיות עוד לפני שהן דורשות הוצאות כלכליות כבדות. מעבר לכך, ניקוי המזגן מאפשר לנו לשמור על בריאותנו ועל בריאות הסובבים אותנו, בכך שהוא מונע מאבק ונבגי עובש להתעופף באוויר שאנו נושמים. סיבה אחרונה היא, שתחזוקה שוטפת של המזגן תוביל גם להוצאות חשמל נמוכות ככל האפשר.

ניקוי מעובש במזגן

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניקוי מעובש במזגן

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי