גבירותיי ורבותיי, מהפך! הכל על תהליך ההתחדשות העירונית בירושלים

ירושלים היא אמנם אחת הערים העתיקות בעולם, וכזו שכאשר חושבים עליה ישר עולות לנו בראש התמונות מהכותל המערבי ומהסמטאות הצפופות והצרות של העיר העתיקה, אבל הגיע הזמן שתתקדמו. ירושלים של שנת 2022 היא העיר הגדולה ביותר בישראל מבחינת מספר התושבים. העיר מתפתחת בקצב בלתי נתפס, כאשר אחת הרגליים שעליה נשענת ההתפתחות של העיר היא ההתחדשות העירונית.

 

התחדשות עירונית בירושלים

ירושלים היא לא רק בירת ישראל, אלא גם מובילת תהליכי התחדשות עירונית בקנה מידה ארצי. בשנים האחרונות נבנו בעיר כ- 30,000 דירות בפרויקטים שונים של התחדשות עירונית, כאשר אחד התומכים הנלהבים של התהליך הוא ראש העיר משה ליאון.

היתרון הגדול שיש לפרויקטים של התחדשות עירונית בירושלים הוא העובדה שאין צורך לבנות על שטחים חדשים, מה שיכול להיות תהליך ארוך מאוד של הגשת בקשות ועיסוק בירוקרטי בלתי נגמר, אלא בונים על שטחים בנויים.

 

המאפיינים היחודיים של ההתחדשות העירונית בירושלים

ירושלים היא עיר ייחודית, ולכן כל פרויקט בה הוא ייחדי. בעוד שברוב הערים ברחבי הארץ פרויקטים של התחדשות עירונית מיועדים בעיקר לציבור הכללי, כאשר עוסקים בבנייה בירושלים צריך לקחת בחשבון שבהרבה מאוד פרויקטים יש נציגות של מגזרים אחרים כמו המגזר החרדי והמגזר הדתי לאומי.

למגזרים אלו ישנן דרישות שונות כאשר הם ניגשים לרכישת דירה, למשל: מעלית שבת בבניינים רבי קומות או מרפסות סוכה שדורשות תכנון אדריכלי שונה. בנוסף, מדובר על ציבורים שבהם המשפחות לרוב גדולות יותר, כך שיש צורך בשטחי ציבור שיתאימו למספר גדול של ילדים, וכמובן לדירות גדולות יותר.

מלבד זאת, כעיר היסטורית יש בירושלים לא מעט אילוצי בנייה ושימור שהופכים את הפרויקטים לסבוכים ומורכבים הרבה יותר. מורכבות נוספת היא המסלול ההולך ונבנה של הרכבת הקלה שמשפיע גם הוא על תכניות הבנייה.

 

אז מה קורה בירושלים היום?

עיריית ירושלים תומכת ומסייעת בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית, מה שמסייע מאוד בזירוז התהליכים. לדוגמא, בשנת 2018 תכוננה בנייה של מעל 9,000 יחידות בדיור ב- 20 מתחמים שונים ברחבי העיר. פרויקטים שונים של התחדשות עירונית מקודמים ללא הרף בכל שכונות העיר, כאשר אחת השכונות המובילות בתחום זה היא שכונת גילה.

ראש העיר משה ליאון מעודד מאוד את תהליכי ההתחדשות העירונית מתוך הבנה שזוהי דרך מצוינת להגדיל את היצע הדירות באזורי הביקוש בעיר, וכך למשוך אליה עוד ועוד משפחות צעירות.

 

לסיכום

אז אם חשבתם שירושלים היא עיר מאובנת ועייפה שאין לכם סיכוי להשיג בה דירה, כדאי שתחשבו שוב! ירושלים היא העיר המובילה בארץ בתחום ההתחדשות העירונית. בכל רגע נתון מקודמים בכל רחבי העיר פרויקטים בקנה מידה נרחב מאוד, מה שהופך את העיר למוקד משיכה לצעירים, בני העיר וכאלו שמגיעים מבחוץ. הפרויקטים מלווים כמובן גם בפיתוח תעסוקה ומסחר.

בִּניָן

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
בִּניָן

מידע נוסף סביב הנושא

אילו הימורים חוקיים בישראל?

תחום ההימורים בישראל כפוף לחוקים שונים ומורכבים, וקיימת סתירה מסוימת בין חוקים אלו. החוק העיקרי המסדיר את תחום ההימורים הוא חוק הפיס למימון ספורט ולתרבות,

מתי תצטרך תרגום נוטריוני?

תרגום נוטריוני נדרש לנו כאשר יש צורך בהגשת מסמך רשמי של מדינה אחת לרשויות של מדינה אחרת. התרגום הנוטריוני בא להבטיח שהמסמך המתורגם הינו מקורי