תפקידו של עורך דין נזיקין: סנגור לצדק ופיצויים

עורכי דין לענייני נזיקין ממלאים תפקיד חשוב בעולם המשפט, כאשר הם משמשים בתור סנגורים עבור אנשים שנפגעו בעקבות פעולותיהם של אנשים אחרים. עורכי דין נזיקין מתמחים בדרישת צדק ופיצוי הולם למי שנגרמו להם חבלות פיזיות, הפסדים כספיים או כל נזק אחר כתוצאה מרשלנות או התנהגות לא הולמת של אדם אחר. אז מהו התפקיד של עורך דין נזיקין? נפרט על כך במאמר הבא.

 

מומחיות וידע משפטי

עורכי דין נזיקים הם בעלי מומחיות משפטית גבוהה בתחומים שתחת אחריותם. זה יכול להיות נזקי גוף, לשון הרע, רשלנות רפואית וכל פגיעה אחרת שמתבצעת בין אזרח אחד לאחר. לעורכי דין שמתמחים בנזיקין יש ידע והבנה מעמיקים של כלל החוקים השונים וההליכים המשפטיים שרלוונטיים לתיקי נזיקין. המומחיות והידע הללו מאפשרים להם ללוות אנשים מפתיחת התיק ועד לקבלת פסק הדין, כולל בנייה וניסוח של כל הטיעונים המשפטיים שישמשו אותם בתהליך. אם אתם מחפשים עורכי דין מומחים בנזיקין, אתם מוזמנים להיכנס אל האתר https://www.sultanlaw.co.il/.

 

איסוף ראיות, חקירה ובניית תיק

אחד מהתפקידים העיקריים שעורכי דין נזיקין ימלאו הוא חקירה יסודית של המקרה, כולל הנסיבות שלו, התוצאות שלו ועוד. הם יאספו ראיות רבות ככל הניתן בכדי לתמוך בטענות של הלקוחות שלהם. את זה הם עושים באמצעות כלים שונים, ביניהם ריאיון אנשים שהיו עדים למקרה, איסוף של מסמכים רלוונטיים, התייעצות עם מומחים בתחומים שקשורים למקרה ועוד. היכולת של עורך דין בתחום הנזיקין לאסוף ראיות ולהציג אותן כמו שצריך היא חשובה מאין כמוה למהלך התיק ולסופו.

 

הערכת נזקים

כשאדם נפגע על ידי אדם אחר, אם זה פיזית או בדרכים אחרות, חשוב להעריך את הנזק בכדי שניתן יהיה לתבוע בהתאם. עורכי דין נזיקין יידעו להעריך הפסדים כלכליים ולא כלכליים באמצעות איסוף נתונים על הוצאות רפואיות, נזק לרכוש, אובדן שכר ועוד. גם כאב ומצוקה רגשית נחשבים וניתן להעריך איזה סכום פיצוי הוגן מגיע ללקוחות על כך.

 

ניהול התיק מול הנתבע והגופים השונים

תפקיד משמעותי של עורך דין נזיקין יהיה לנהל את התיק אל מול הגורמים השונים. הוא יוכל לנסות להגיע להסדר עם הצד השני באמצעות משא ומתן ולהבטיח פשרה הוגנת וצודקת ללקוח. אם לא מצליחים להגיע להסדר הוא יוכל לייצג את הלקוח בבית המשפט, כולל הצגת הראיות וחקירה נגדית של עדים. הוא זה שינהל את כל הבירוקרטיה מול בית המשפט, חברות ביטוח וכל גוף אחר שרלוונטי למקרה. בעצם הוא יהיה האחראי הבלעדי לליווי הלקוח בכל התהליך, מא' ועד ת'.

 

לסיכום

לסיכום, לעורך דין נזיקין יש תפקיד חשוב בשמירה על הצדק ובהשגת הפיצויים הראויים ללקוח שעבר פגיעה כזו או אחרת מצד גורם שלישי. חשוב להיעזר בעורך דין מומחה בתחום בכדי להבטיח תוצאות מיטביות.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני