הבניין עובר תמ"א 38? למה חשוב שיהיה ליווי של עו"ד

תמ"א 38 הינה תוכנית שמאפשרת לחזק מבנים ישנים, כדי לשמור על יציבותם במידה ותתרחש רעידת אדמה. עובדה זו אולי ידועה לכם, אבל לא בטוח שאתם מכירים בהליך עצמו מקרוב ובחשיבות ההסתייעות בעורך דין. מדריך זה יציג בפניכם את המידע הרלוונטי שיאפשר לגשת להליך המורכב על הצד הטוב ביותר. הישארו כאן ותצאו מומחים בנושא. 

 

תמ"א 38 – ההגדרה

אי אפשר לעסוק בתמ"א 38, מבלי לפתוח במידע כללי אודות ההליך. נסביר בקצרה שמדובר בתוכנית שמתבצעת בהתאם לתקנות שנועדו לחזק מבנים שנבנו לפני שנת 1980. ההליך יצא לפועל לאחר שמומחים בתחום הגיעו להבנה כי עלויות החיזוק של בניינים הן יקרות במיוחד. כך שעלה הצורך במציאת מקור מימון יצירתי שנקרא תמ"א 38.

זהו מנגנון שמאפשר לקבלן לקבל תוספת זכויות בנייה בתמורה לחיזוק הבניין בהתאם לתקנות הקבועות בחוק. עכשיו אתם מכירים במידע הבסיסי, כך שניתן להציג בפניכם את 3 התפקידים החשובים של עורך דין תמ"א, משום שאלה יאפשרו להבין את החשיבות שבהסתייעות מצידו.

תמא 38 – ההגדרה

תפקיד ראשון – יבחן עבורכם את הצעות היזמים

חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין, משום שזה יבחן תחילה את ההצעות שיוגשו לידכם מצד יזמים. נמליץ לפנות אל סקלר לוי עריכת דין שנחשב לשם דבר בתחום. עורך דין זה יוכל לבדוק את הניסיון והאמינות של החברה שתפנה אליכם, כדי שתוכלו לדעת אם זו יכולה לעמוד בפני פרויקט מורכב שכזה.

 

תפקיד שני – יבצע גישור בעת הצורך

סביר להניח ששמעתם לא פעם על וויכוחים שאירעו בין דיירים במהלך עבודות תמ"א 38. אם כך, כדאי שתדעו שפנייה לעורך דין מקצועי ונחשב תאפשר לכם לגשר בין הצדדים באופן מושכל. פעולה זו צפויה להוביל לסיום מוצלח של הפרויקט שייטיב עם כל הצדדים שלוקחים בו חלק.

תפקיד שני - יבצע גישור בעת הצורך 

תפקיד שלישי – יסייע בהשגת מימון

אי אפשר לעסוק בחשיבותו של עורך הדין בהליך תמ"א 38, מבלי לציין את השגת המימון ליזם. זה הרי ידוע שהיזם יקבל בעלות בזכויות הבנייה ולא בעלות של ממש. תרחיש זה עשוי להקשות על קבלת מימון מצד הבנקים. זו ההזדמנות לציין שהסתייעות מצד עורך דין תעלה באופן ניכר את הסיכויים להשגת המימון הדרוש, כדי שניתן יהיה להתחיל בהליך ללא קושי. נסביר שבמקרים מסוימים, עורך הדין עשוי ליצור חלקה חדשה במסמכי המקרקעין.

 

מילים אחרונות לסיום

דיירים שמתגוררים בבניין שצפוי לעבור תמ"א 38, צריכים לפנות לעורך דין שבקיא בהליך. שכן, זה יבחן תחילה את ההצעות שיישלחו מצד היזמים, יבצע גישור בעת הצורך ואף יסייע בהשגת המימון שיאפשר להתחיל בביצוע העבודות. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו לפנות לעורך דין מוסמך שילווה אתכם מתחילת ההליך ועד סופו. לנו נותר רק לאחל שתבצעו בחירה נכונה שתשלם לכם בהמשך.

הבניין עובר תמא 38 למה חשוב שיהיה ליווי של עוד

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הבניין עובר תמא 38 למה חשוב שיהיה ליווי של עוד

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני