תאונות אופנוע – כך תקבלו את הפיצוי המקסימלי

רוכבי אופנוע חשופים לסכנות רבות בעת הרכיבה. הרכיבה על אופנוע נעשית במהירות גבוהה יחסית והמיגון העומד לרשותו של הרוכב הינו מוגבל. לכן כאשר רוכב האופנוע נפגע בתאונה לרוב יינתן פיצוי גבוה יותר מתאונות אחרות בהתאם לסוג הפגיעה ולהיקפה. מלבד ההשפעה של הפגיעה עצמה על גובה הפיצוי, גם הגיל של הרוכב משפיע וכאשר הנפגע צעיר יותר לרוב הפיצוי יהיה גדול יותר.

 

הבסיס המשפטי לתביעה

הגשת תביעת פיצויים לאחר תאונת אופנוע לרוב תיעשה על בסיס חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במסגרת החוק הוסדר הכיסוי הביטוחי עבור נזקי גוף בתאונות דרכים. על הנפגע בתאונת אופנוע, בין אם כרוכב או כנוסע נוסף על האופנוע, כמו גם הולך רגל שנפגע מאופנוע שהתנגש בו להגיש תביעה בסיוע עורך דין תאונת אופנוע כנגד חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה.

 

מאפייני תאונת אופנוע

תאונות אופנוע עשויות להתבטא בחבלות קשות ובפגיעות מרובות באיברים שונים בגוף, פנימיות וחיצוניות כאחד. בתאונות אופנוע רבות ישנה פגיעה רב מערכתית ועובדה זו מחייבת את עורך הדין העוסק בפיצויים לתאונות מעין אלה להיות בעל הבנה בתחומי רפואה מרובים. הדבר נדרש על מנת להכווין את התובע להתמודד מול הממונה מטעם בית המשפט ולמקסום גובה הפיצוי.

 

מקסום הפיצויים

על מנת למקסם את גובה הפיצוי חשוב לעבוד בצורה מסודרת לאחר התאונה. כדאי להזמין למקום ניידת מד"א על מנת שיהיה ברור כבר מהתחלה כיצד והיכן נגרמה התאונה. חשוב לדאוג להתלונן בפני כל גורם רפואי אותו פוגשים במסגרת הטיפול על כל הפגיעות הגופניות ולוודא כי בכל דיווח נרשם כי הגורם לפגיעה הייתה התאונה.

 

ליווי משפטי

מעבר לעבודה מסודרת של  תיעוד, פינוי והוצאת דוח משטרתי, על מנת למקסם את הפיצוי חשוב להיעזר בשרותיו של עורך דין המתמחה בתחום. לרוב הוא ימליץ לשמור את כל המסמכים הרפואיים, מרשמי תרופות, בדיקות אישורי מחלה וכל דבר שיעיד על היקף הפגיעה וההפסדים שנגרמו לכם במהלך תאונת אופנוע וכתוצאה ממנה.

בניגוד לתביעות נזקי גוף אחרות, לאחר תאונת אופנוע, בית המשפט הוא שימנה מומחה רפואי לקביעת הפיצויים המגיעים לנפגע. עם זאת, על מנת למקסם את הפיצויים, חשוב לספק לו תמונת מצב מקיפה לגבי נסיבות האירוע ולמסור לו את כלל הממצאים והמסמכים הרלוונטיים שיסייעו לו להתייחס לחבלות הרלוונטיות ולקבוע פיצוי בהתאם לרמות הנזק המתאימות.

 

לא  לפגוע בפיצוי

בכל מקרה של תאונת דכים ונזקי גוף, חשוב שלא להשיב לשאלות של זרים העשויים להיות חוקרים מטעם חברות הביטוח, טרם התייעצות עם עורך דין. הדבר חיוני מכיוון שכל פרט שתתנו לחוקר עשוי להשפיע על גובה הפיצויים שתקבלו. גובה הפיצויים נקבע בהתאם לפרמטרים מוגדרים הכוללים, הן נתונים יבשים והן הערכות תפקוד והללו נלקחים בחשבון בקביעת הפיצוי.

 

סיכום השגת מקסימום פיצוי

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בשאלה, כיצד למקסם את גובה הפיצוי לאחר תאונת אופנוע. חשוב להבין כי התובע נדרש להוכיח את עצם ההתרחשות של תאונת האופנוע ואת מעורבותו בה. לכן יש לתעד את הזירה, לקבל טיפול רפואי, לדווח למשטרה ולשכור עורך דין מנוסה המתמחה בתחום.

אנשי משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שופט

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני