4 דברים שנפגעי תאונות עבודה זכאים להם

עבודה שמהווה מקור פרנסה היא הדלק הכלכלי של מרבית אזרחי מדינת ישראל. מעבר לכך, מקום עבודה מסודר משפיע באופן ישיר על כל תחומי החיים, לרבות התחום החברתי, האישי, המשפחתי וכמובן הכלכלי. בהתאם, כאשר מתחוללת תאונת עבודה, כל תחומי החיים עלולים להתערער. כדי להקל על המצב המורכב, המדינה קבעה מספר זכויות שנפגעי תאונות עבודה זכאים להם – בואו לגלות אותם.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה מהווה אירוע חריג שקורה בזמן עבודה או בדרך לעבודה וגורם פציעה פיזית, כלכלית או נפשית לעובד או לעובדים. כמו כן, זה כולל גם מקרים של תאונות עבודה קשות או אפילו מוות. על מנת להפחית את הסיכון לתאונות עבודה, על מעסיקים ליצור תנאי עבודה בטוחים ולספק הדרכה לעובדים לגבי הסיכונים והמתקנים המסוכנים ביותר.

במקרה של תאונת עבודה, כדאי וצריך לפנות לגורם מקצועי, לרבות עו"ד תאונת עבודה, וכך לקבל הכוונה מקצועית באשר לדרך המומלצת לנקוט.

 

האם קיימות זכויות לנפגעי תאונות עבודה?

כאמור, המדינה קבעה מספר זכויות אשר עומדות לצידן של נפגעי תאונות עבודה, וזאת כדי להקל על המצב המורכב אליו הם נקלעו. כמו כן, הזכויות אינן ניתנות באופן אוטומטי וכן, אינן ניתנות באופן שווה, כך שכל מקרה עומד לגופו. כלומר, בעוד שנפגע תאונה אחד יקבל יהיה זכאי לזכויות מסוימות, אין הכרח כי נפגע אחר יהיה זכאי לאותן הזכויות. הזכאות תלויה במספר גורמים ובפרט כאלו שקשורים באופי התאונה והפציעה.

 

מה הם הדברים שנפגעי תאונות עבודה זכאים להם?

אז אחרי שהבנו מה היא תאונת עבודה ולמי כדאי לפנות במידה והיא מתרחשת, הנה 4 הדברים שנפגעי תאונות עבודה זכאים להם:

 

  • קצבת נכות

במידה והפציעה הביאה לקבלת אחוזי נכות, ניתן לקבל דמי נכות שיכולים להגיע כסכום חד פעמי או קצבה חודשית, זאת בהתאם לחומרת הפציעה. קבלת אחוזי נכות היא הליך שמנוהל דרך הביטוח הלאומי, כמו כן, ההליך כולל מספר שלבים עד קבלת אחוזי הנכות.

 

  • כספי פגיעה

דמי הפגיעה מהווים סכום כספי אותו גם כן ניתן לקבל מהביטוח הלאומי. למעשה, דמי הפגיעה נועדו כדי להעניק סיוע ראשוני, כך שהנפגעים יוכלו להתאושש אחרי האירוע המטלטל.

 

  • שיקום וסיוע

במקרים רבים, נפגעי תאונות העבודה זכאים לשיקום וכן סיוע כלכלי מטעם המדינה. במסגרת השיקום ניתן לקבל הכרות מקצועיות וסיוע לימודי.

 

  • טיפולים רפואיים

במקרים בהם התרחשה פציעה שמקורה בתאונת עבודה, לנפגעים יש זכות למימון ההוצאות הרפואיות הקשורות  באותה הפציעה. כמו כן, מעבר לכיסוי המוכר של קופות החולים, אפשר לקבל עוד כיסוי מביטוח הלאומי במקרה בהן ההוצאות עולות על הכיסוי של קופות החולים.

 

בואו לממש את הזכויות שלכם

במידה ועברתם תאונת עבודה, וודאי מצבכם מורכב למדי מבחינות רבות. חשוב להכיר את הזכויות שניתנות מהמדינה ולממש אותם באופן המקיף ביותר. בהצלחה!

חוק תאונות עבודה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוק תאונות עבודה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני