שלוש דרכים להתמודדות מול כתב אישום

התנהגות פלילית הינה התנהגות שנאסרה בדין הפלילי בישראל. ישנם סוגים שונים של התנהגויות אשר יכולים להביא להעמדה לדין בהתאם למערכת של חוקים, הוראות ודינים כפי שהם נאכפים במדינת ישראל. כתב אישום פלילי הוא המסמך שנותן את האות לפתיחת ההליך בבית המשפט. במאמר זה נעסוק בשלוש דרכים להתמודד עם כתב אישום, שימוע, הסדר מותנה ומאבק משפטי.

 

שימוע טרם הגשת כתב אישום

כאשר אדם מואשם בעבירה מסוג פשע שהעונש הקבוע עליה בחוק עולה על 3 שנות מאסר ובמידה והוא לא עצור עד תום ההליכים עומדת לו הזכות לשימוע. תישלח לו בשלב זה הודעה לזכותו לשימוע לפני הגשת כתב אישום. מדובר בהזדמנות של החשוד באמצעות עורך דין פלילי מומלץ לשכנע את התביעה שסיכויי ההרשעה במשפט נמוכים בהינתן הראיות והעובדות בתיק הספציפי.

 

בעיות בחומר הראיות

במהלך השימוע עורך הדין יציג טיעונים משכנעים למה אין להגיש את כתב האישום כנגד הלקוח. עורך הדין ינסה להצביע על בעיות בניסוח ובעיות בחומר הראיות. ככל שהוא יעשה שימוש במסגרת השימוע להוכיח כי סיכויי ההרשעה הינם נמוכים במידה ויוגש כתב האישום, כך יהיה סיכוי טוב יותר שלא יוגש כתב האישום על ידי התביעה.

 

הגעה להסדר מותנה

אחת הדרכים המועילות להתמודד עם כתב אישום, הינה הגעה להסדר מותנה. במסגרת הליך של הסדר מותנה ניתן לחתום על הסכם עם הרשות התובעת שמשמעותו שהיא תסגור את התיק ותבטל את כתב האישום ובתמורה הנאשם יודה בעבירות קלות יחסית ויקבל על עצמו את תנאי ההסכם.

התהליך של סגירת תיק בהסדר מעניק הזדמנות לחשוד להימנע מהסיכון של ניהול  ההליך הפלילי בבית משפט על כל אי הוודאות הנלווית לכך, מבחינת הענישה והפגיעה בשם הטוב. עבור התביעה, סגירת תיק בהסדר מותנה מאפשרת להטיל על עובר העבירה סנקציות משפטיות ללא הגשת כתב אישום בהליך פלילי בבית משפט על כל הזמן והמאמץ שיידרש מרשויות החוק לניהול ההליך.

 

ניהול משפט בבית המשפט

הדרך האחרונה להתמודדות עם כתב אישום בה נדון הוא ניהול ההליך בבית המשפט. עורך דין פלילי בחיפה נדרש ללמוד את חומרי החקירה ואת חומר הראיות ותפקידו לזהות כשלים משפטיים בכתב האישום. לאחר הגשת כתב האישום לבית משפט, יחל ההליך הדיוני הפלילי. המשפט יתחיל עם הקראת כתב האישום, לצורך ידוע הנאשם לאשמה והוא יכול להגיב באחד משתי דרכים, הודאה באשמה או לכפור בנטען בכתב האישום.

 

סיכום התמודדות עם כתב אישום

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשימוע לפני הגשת כתב אישום, חתימה על הסדר מותנה וניהול ההליך הפלילי בבית המשפט. בכל דרך בה תבחרו כדאי לכם לקבל ליווי של עורך דין פלילי בעל ניסיון שיבחר יחד אתכם את האסטרטגיה המשפטית האופטימלית על מנת לסיים את הפרשה בצורה טובה ככל שניתן.

חוֹק

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוֹק

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני