שלושה דברים שלא ידעתם על תהליך הגירושין בישראל

כולם יודעים שתהליך גירושין עלול להיות חוויה לא נעימה, שמשלבת הוצאה כספית ניכרת, זמן דיונים והמתנה ארוך ומייגע, והרבה עוגמת נפש לכל המעורבים בעניין – כולל ילדים, בני משפחה אחרים וחברים משותפים. עם זאת, הוא גם יכול להיות תהליך משותף קל וקצר – לבחירתכם. אז בהמשך למה שכולם יודעים, הנה שלושה דברים שאולי לא כולם יודעים עדיין לגבי תהליך הגירושין בישראל

 

תהליך הגירושין בישראל

הליך גירושין בישראל יוצא דופן מהליכים דומים בארצות אחרות. עורכי דין לגירושין בישראל צריכים להכיר היטב את המערכת הלא פשוטה שקיימת בישראל בעניין גירושין כדי לעזור לבני זוג למצוא את דרכם בסבך הבירוקרטי בדרך לגט הנכסף.

אבל בזכות העובדה שאנחנו יכולים להיעזר בתחום המומחיות של עורכי דין לענייני גירושין, רובנו לא נדרשים להכיר היטב את השלבים השונים של התהליך. הנה שלוש עובדות מעניינות, שייתכן שלא ידעתם על תהליך הגירושין בישראל.

תהליך גירושין

1 – בית המשפט או בית הדין הרבני

את מרוץ הערכאות מכירים כולם וכולם גם מכירים את המחאה החילונית בעניין נישואין וגירושין בישראל דרך הרבנות, או במקרה הזה בית הדין הרבני. האפשרויות עומדות כמעט זו כנגד זו וכל זוג יכול לבחור האם לנהל את דיוני הגירושין שלהם בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה.

בעבר נהגו לטעון שפנייה לבית הדין היא הבטחה להסכם לטובת הגבר ואילו פנייה לבית המשפט היא הבטחה הפוכה, לטובת האישה. הדברים, כמו תמיד, אינם כל כך פשוטים וישנם נושאים שונים שמשפיעים על הבחירה המיטבית עבורכם. דיוני הגירושין נערכים בערכאה שאליה הוגשה הבקשה לראשונה, כך שכדאי לדבר על הנושא מראש, להתייעץ עם עורך דין ולבחור ביחד.

 

2 – אפשר להתגרש בלי לערב עורכי דין

זוג שמבקש להתגרש ללא מעורבות של עורכי דין, יכול לנסח בעצמם הסכם גירושין ולהעבירו לאישור בית המשפט. אבל לעתים קרובות, השפה המשפטית והנושא הבירוקרטי מביאים את רובנו לצורך להיעזר בעורך דין אבל חשוב לזכור שיש הבדל ניכר בין פניה אישית ונפרדת של כל אחד מבני הזוג לעורך דין משלו, לפני תחילת התהליך, במטרה להגיע מוכנים לקרב.

לבין פנייה משותפת לעורך דין מומחה בגירושין כדי לקבל ייעוץ, תמיכה וליווי לתהליך המשותף שאתם עומדים בפתחו. ההבדל דומה להבדל שבין שכירת לוחם לבין שכירת מדריך טיולים, שיידע לבאר עבורכם את הדרך ולפנות ממנה מכשולים.

 

3 – עצות של אחרים

גירושין לא באים בצורה אחת. כמעט כל תיק גירושין שונה מהאחר – החל בקשר בין בני הזוג, אם מדובר בפרידה הדדית ונעימה או בפרידה קשה רגשית בעקבות בגידה, יש לכך השפעה רבה על תהליך הגירושין.

יש הבדל גדול גם בין בני זוג עם ילדים משותפים לכאלה ללא, בין בעלי נכסים רבים לזוג ללא נכסים, בין זוגות דתיים לחילוניים ועוד הבדלים רבים. העיקר כאן הוא לנסות לנפות את ההצעות הרבות של הסביבה ולזכור שאת העובדות הנכונות תקבלו תמיד מאיש מקצוע בתחום.

תהליך גירושין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תהליך גירושין

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני