קבלת אחוזי נכות כללית – האם זה אפשרי?

נכות כללית היא בעצם דרגה של נכות שממנה והלאה נקבעת קצבת נכות חודשית. אחוזי הנכות נקבעים בשל פציעה או מחלה שממנה סבל התובע. בכל מקרה של תאונה, פציעה, מחלה או רשלנות רפואית, יכולה להתפתח נכות. בכתבה שלפניכם נסביר מעט על מהות הנכות הכללית, מי זכאי לקבל קצבה, איך מקבלים את הקצבה המדוברת, ומה כדאי לעשות כדי לשפר את הסיכוי לקבל את הקצבה.

 

נכות כללית – מה זה?

נכות כללית היא מצב שבו אדם איבד לפחות 50 אחוז מכושר ההשתכרות שלו כתוצאה ממחלה, תאונה או רשלנות רפואיות. בחוק מוגדר הנכה כמי שסבל מירידה בכושר ההשתכרות כתוצאה מליקוי.

 

מי זכאי לקבלת קצבת נכות כללית?

בכדי להיות זכאי לקבלת קצבת נכות, על התובע להיות בן 18 לפחות ואזרח ישראל. בנוסף לכך על התובע להיות בעל אחוז נכות של שישים אחוז לפחות במקרה והוא סובל מסוג אחד של פגיעה, או ארבעים אחוז ומעלה במקרה והוא סובל מנזק מכמה סוגים. אובדן כושר עבודה המינימלי שנקבע לתובע לא יפחת מחמישים אחוז לפחות, ולבסוף על התובע להרוויח סכום הנמוך משישים אחוז מהשכר הממוצע במשק שעומד היום על 7,122 שקלים.

 

מה התהליך של קבלת נכות כללית?

בכדי לקבל את הקצבה, ראשית יש להתכונן להגשת הבקשה לקבלתה. יש לאסוף מסמכים רפואיים ואחרים שיכולים להיות רלוונטיים לעניין, כמו בדיקות על ידי רופא, מרשמים, סיכומי אשפוז וכל מסמך רפואי אחר שקשור לפגיעה. בנוסף יש לאסוף מסמכים כספיים כמו קבלות ותיעוד של הפסד ימי עבודה.

לאחר מכן יש להגיש תביעת נכות כללית לביטוח לאומי, ויישלח בחזרה זימון לוועדה רפואית של ביטוח לאומי. בוועדה זאת ייקבעו אחוזי הנכות וגם האם התובע יהיה זכאי לקבל קצבת נכות כללית. תוצאות הוועדה יועברו בדואר ולאחר מכן יש גם אפשרות לערער על החלטת הוועדה במידה והיא נראית לא הוגנת.

 

מה צריך לעשות כדי למקסם את הסיכוי לקבלת הקצבה?

כאמור, חשוב מאוד לאסוף ולשמור כל מסמך רלוונטי לפגיעה ולנזקים הנגרמים ממנה, בין אם מדובר במסמכים רפואיים או כלכליים, או כאלה שמעידים על אובדן כושר עבודה באמצעים אחרים. בנוסף לכך מומלץ להתייעץ עם עורך דין שהתמחה בתביעות של ביטוח לאומי. עורך דין מנוסה יכול לשפר דרמטית את הסיכוי לקבלת קצבת נכות כללית.

 

קצבת נכות כללית – סיכום

קצבת נכות כללית היא קצבה הניתנת מטעם ביטוח לאומי לכל אדם מעל גיל 18 ובעל אזרחות ישראלית, שתאונה או מחלה או רשלנות רפואית גרמו לכושר העבודה שלו לרדת מעל לחמישים אחוז. בנוסף לכך על התובע להיות בעל אחוזי נכות של שישים או ארבעים אחוז בהתאם לסוג הפגיעה אותה ספג. בכדי לקבל את הקצבה יש להגיש תביעה ולעבור ועדה רפואית.

קבלת אחוזי נכות כללית - האם זה אפשרי?

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
קבלת אחוזי נכות כללית - האם זה אפשרי?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני