האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב דום נשימה בשינה?

מתקשים לישון בלילה? אנשים שונים יכולים להתקשות להירדם בצורה ראויה ממספר סיבות. בין אם מדובר על חלום רע, על מזרן לא נוח, מזג אוויר לא נעים או סתם מחשבות רעות, כל אלו הן סיבות שניתנות לתיקון או שחולפות מפני עצמן.

לעומת זאת, ישנן מספר סיבות שעשויות להפריע באופן מהותי לאדם שמנסה לישון. אחת מהסיבות הללו היא דום נשימה בזמן השינה. חלק לא קטן מהאוכלוסייה סובל מהתופעה הזאת, אך רבים מסובלי התופעה לא יודעים שהם עשויים לקבל פטור ממס הכנסה בגינה.

 

דום נשימה בשינה – רקע כללי

לפני שנבין כיצד ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות דום נשימה בשינה, מוטב להסביר מהו דום נשימה במהלך השינה. אנשים רבים שלא מצליחים לישון בצורה רגילה סובלים מתופעה זאת, כך שאם גם אתם מתקשים להירדם בלילות מסיבה לא ידועה, זה עשוי להיות הגורם. במצב זה, האדם שישן נחנק, לרוב כתוצאה מצניחה של הלשון החוסמת את פתחי הנשימה, מה שמוביל אותו להתעוררות תכופה באמצע הלילה.

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב דום נשימה בשינה?

דום נשימה בשינה ואחוזי נכות

דום נשימה יכול להופיע אצל אנשים שונים בדרגות חומרה שונות. אנשים הסובלים מדום נשימה קל עשויים להתעורר אחת לכמה לילות כתוצאה מחנק, בעוד שאלו שסובלים מדום נשימה חמור יכולים למצוא את עצמם מתקשים לישון בכל לילה. דום נשימה חמור במיוחד יכול להוביל לקביעה של אחוזי נכות לטובת האדם שסובל מהתופעה הזאת.

 

פטור ממס הכנסה

וכאן נכנס כל העניין של פטור ממס הכנסה. המדינה מאפשרת לאזרחים מסוימים, העומדים בתנאים שנקבעו בחוק, לקבל פטור ממס הכנסה, על כל סוג מסוים של הכנסה. הפטור עשוי להינתן באופן חלקי במקרים מסוימים.

 

כיצד ניתן לקבל פטור זה?

פטור ממס הכנסה ניתן למי שסובל מאחוזי נכות גבוהים במיוחד, בין היתר, כתוצאה ממחלות או תופעות רפואיות. אדם שנקבעו עבור לקות מסוימת שהוא סובל ממנה 90% נכות או יותר מכך, יוכל לקבל פטור ממס הכנסה.

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב דום נשימה בשינה?

פטור ממס הכנסה בעקבות דום שינה

אם אדם מסוים שסובל מדום שינה יתחיל בהליך של קבלת פטור ממס הכנסה, אמורים להיקבע לו אחוזי נכות מסוימים בעקבות דום השינה ממנו הוא סובל. אם ייקבעו לו יותר מ-90% נכות עקב דום השינה, הוא יוכל קבל פטור ממס הכנסה.

 

ועדה רפואית

מי שקובעים את אחוזי הנכות עבור לקויות רפואיות כאלו ואחרות, אלו וועדות רפואיות שנמצאות בביטוח הלאומי. אדם שסובל מלקות כזו או אחרת יצטרך להתייצב מול הוועדה, שבפועל תקבע אם הוא יהיה זכאי או לא לפטור.

 

סיוע מקצועי

אדם שאמור להתייצב אל מול וועדה רפואית בביטוח הלאומי לצורך קביעת אחוזי נכות, יכול לקבל סיוע מקצועי מגופים מסוימים או מאנשי מקצוע, כמו עורכי דין. הסיוע יבוא לידי ביטוי בהכנה לוועדה ובליווי בוועדה עצמה.

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב דום נשימה בשינה?

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב דום נשימה בשינה?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני