פטור ממס הכנסה: מה שצריך לדעת

תשלום מס הכנסה מהווה חלק נכבד מההוצאות שלנו, כאשר כחלק מהזכויות הסוציאליות שמדינת ישראל מקנה לתושביה, נמצאת הטבת פטור ממס הכנסה, היכולה להגיע לסכומים של אלפי שקלים בחודש. יחד עם זאת, לא מעט אנשים כלל לא מודעים לזכותם לקבל פטור ממס הכנסה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנושא

 

פטור ממס הכנסה – למי מגיע?

כחלק מההטבות הסוציאליות שמדינת ישראל מעניקה לאזרחיה, נמצאת גם הטבת פטור ממס הכנסה, אשר נועדה להיטיב עם אוכלוסיות מסוימות ולהקל עליהן מבחינה כלכלית, כאשר בין המקרים העיקריים בגינם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה נמצאים:

ראוי

בעיות רפואיות

פציעה, מחלה או כל בעיה רפואית אחרת בגינה קיבלתם נכות רפואית בשיעור העולה על 90%, יכולים בהחלט לזכות אתכם בפטור ממס הכנסה. בין המחלות הבולטות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה נמצאות: מחלת הסרטן, פרקינסון, טרשת נפוצה ועוד.

 

הכנסה נמוכה

שיעור מס ההכנסה נקבע בין היתר על פי רמת ההכנסה וככל והיא נמוכה מההכנסה הקבועה בחוק, הרי שהיא לא תחויב במס הכנסה.

 

כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה?

במציאות אוטופית, אנשים הסובלים מבעיות רפואיות היו מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות להם, לרבות פטור ממס הכנסה לזכאים, אך למעשה, תהליך קבלת פטור ממס הכנסה כיום הוא תהליך בירוקרטי, הדורש מילוי טפסים (הכרוכים בתשלום אגרה), התייצבות בפני הוועדה הרפואית ואישור מפקיד השומה על קבלת פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה ותפקידה של הוועדה הרפואית

כפי שניתן להבין, סיבות רפואיות הן הסיבה העיקרית בגינה ניתן לקבל פטור ממס הכנסה, כאשר אחד הגורמים המהותיים בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה עקב סיבות רפואיות, היא הוועדה הרפואית. הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי היא וועדה המורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה, אשר יבחן את המסמכים הרפואיים ומצבכם ויקבע את אחוזי הנכות בהתאם.

וַעֲדָה

התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי

בכדי לקבל פטור ממס הכנסה עקב סיבות רפואיות, עליכם לקבך דרגת נכות בשיעור של לפחות 90% ולתקופה של לפחות חצי שנה. מלבד מצבכם הרפואי, תצטרכו גם לעמוד בסף ההכנסה הקבועה בחוק, העומדת על סך של כ – 406,000 ₪ בשנה.

 

כיצד ניתן למקסם את הסיכויים לקבלת פטור ממס הכנסה?

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי ניתן לגשת אל הוועדה הרפואית מבלי הכנה מוקדמת, אך למעשה, היערכות מוקדמת יכולה להיות נקודת ההבדל בין קבלת הבקשה לבין דחייתה. על מנת למקסם את סיכויי קבלת הפטור, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה, שתלווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה הוא הטבה סוציאלית שמדינת ישראל מעניקה לזכאים, הן בשל הכנסה נמוכה והן בשל מצבים בריאותיים שונים. תהליך הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי, הכרוך לרוב בצורה להתייצב בפני הוועדה הרפואית ובכדי להיערך אליה בהתאם ולמקסם את סיכויי קבלת הפטור, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית.

מס הכנסה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מס הכנסה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני