3 סיבות לבצע הליך חדלות פרעון

 

ההתפרצות הקורונה הסגרים שהוטלו בעקבותיה, יחד עם המשבר הכלכלי החריף ברחבי העולם שמורגש גם בישראל הקטנה פגעו באופן קשה בלא מעט ישראלים. הרבה אנשים שהשתייכו למעמד הביניים הישראלי ויצאו לעבוד בכל יום מצאו את עצמם בלי עבודה. השינויים הרבים בשוק העבודה גרמו לרבים לאבד את הפרנסה, וברמת יוקר המחיה המטורפת כיום החסכונות נגמרים מהר מאוד. רבים לקחו הלוואות מתוך מחשבה שהמשבר יגמר במהירות והם יוכלו לחזור לעבוד ולהחזיר את החובות, אך המציאות בפועל היתה שונה מכל התכניות. חשוב לדעת שבדיוק בשביל אנשים כאלה, אזרחים ישרים וטובים שפשוט נקלעו למצב הכלכלי הבלתי אפשרי ולא מצליחים להחזיר את החובות שלהם לגורמים שונים, ישנו הליך שנקרא חדלות פרעון.

 

מה זה בכלל חדלות פרעון?

כפי שהסבירו לנו מומחים העוסקים בתחום, חדלות פרעון הוא הליך שבו בעלי החוב מוותרים לחייב על חובו או מגיעים איתו לפשרה מסוימת ושאר סכום החוב נמחק. הרעיון הוא די פשוט, בעלי החוב מעדיפים לקבל סכום כסף כלשהו, אפילו קטן יחסית, כאן ועכשיו, במקום להיכנס להליכים ארוכים וסבוכים שיקחו הרבה מאוד זמן ויעלו לא מעט כסף, כאשר בסופו של דבר החייב לא יהיה מסוגל להחזיר להם את החוב. עם זאת, חשוב מאוד לדעת שלא מדובר בג'וקר שכל מי שלא רוצה להחזיר הלוואה יכול להשתמש בו. מדובר על הליך ארוך מאוד בו החייב נבדק שוב ושוב, מוטלות עליו מגבלות שונות, והוא חייב להוכיח את רצינותו ואת הרצון שלו להשתקם ולחזור לחיים רגילים. מידע נוסף בתחום זה תוכלו למצוא ממש כאן  https://sk-lawoffice.co.il.

פטיש

3 סיבות לבצע הליך חדלות פרעון

כפי שאמרנו, הליך חדלות פרעון הוא הליך לא פשוט בכלל. בודקים כל סנטימטר בחיים של מי שמבקש לפתוח בהליך ומדובר על סיפור לא נעים. אבל ישנן 3 סיבות עיקריות שבגללן רבים פונים להגשת בקשה לחדלות פירעון:

  1. למחוק את החוב – בסופו של הליך חדלות פרעון ארוך ומייגע, האדם מקבל מסמך רשמי הפוטר אותו מן החוב או החובות שהוא צבר. מדובר ללא ספק על מניע משמעותי מאוד.
  2. הרצון להתחלה חדשה – המוטיבציה העיקרית שצריכה להיות למי שפונה להליך חדלות פירעון היא המוטיבציה לפתוח דף חדש ולהתחיל מהתחלה. האדם מנסה ועושה כל מה שהוא יכול כדי להחזיר את החוב תוך הפגנת רצינות, ובסוף התהליך הוא יכול להתחיל את החיים הכלכליים שלו מחדש.
  3. הימנעות מהליכי הוצאה לפועל – פעמים רבות מי שלא עומד בתשלום החובות נאלץ להתמודד עם הליכי הוצאה לפועל. מדובר בתהליך לא נעים ואף מבזה שכולל בתוכו גם מורכבות משפטית ובירוקרטית. הליך חדלות פרעון מונע את ההתמודדות הקשה הזו.

 

לסיכום

חשוב לדעת שגם מי ששקוע בחובות ולא חושב שיש לו סיכוי לצאת מהם, יכול להתחיל בתהליך. בהצלחה!

מאזניים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כסף ופטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני