סוגי תיקים לא שגרתיים במשפט הפלילי

המשפט הפלילימסדיר את האשמות מול החשודים, שופט את המקרים השונים ומעניש בעת הצורך. הוא קובע את דרכי הטיפול בפושעים השונים לאחר משפט הוגן. ישנם סוגי תיקים רבים הנופלים תחת הקטגוריה של משפט פלילי, כאלה יחסית שיגרתיים וכאלה שיגרתיים פחות. אם אתם רוצים לדעת עוד, הנה רשימה של תיקים לא שיגרתיים במשפט הפלילי בישראל.

 

משפט פלילי

המשפט הפלילי הוא רק אחד מהאמצעים שבאמצעותם חברות מאורגנות מגנות על ביטחון האינטרסים האישיים ומבטיחות את בטחונן. יש, סטנדרטים של התנהגות שהוטבעו על ידי מוסכמות חברתיות שנאכפות על ידי סמכויות משטרה רגילות. העונשים לרוב הם מהחמורים ביותר שניתן למצוא בכל מערכת המשפט האזרחית ויכולים להשפיע רבות על חייו של הנאשם במידה ויצא חייב.

 

עקרונות המשפט הפלילי

הגישה המסורתית למשפט הפלילי הייתה שפשע הוא מעשה שהוא פסול מבחינה מוסרית. מטרת הסנקציות הפליליות הייתה לגרום לעבריין לתת גמול על נזק שנגרם ולכפר על אשמתו המוסרית. בתקופה המודרנית שלטו השקפות רציונליסטיות ופרגמטיות יותר שכוללת הרתעה מפני הפרות סדר וזכויות וכמו כן שיקום החברה וייצוב וחיזוק הנורמות החברתיות ההוגנות והבטוחות.  המשפט הפלילי מתחלק למגוון תחומים והוא יכול לכלול פגיעה באדם אחר באופן ישיר, עקיף או עבירות צווארון לבן שלא פוגעות ישירות שאף נמען.

 

תיקים חמורים

תיקים פחות שגרתיים הם החמורים ביותר, הם יותר נפוצים ממה שהיינו רוצים זאת ודאי אך בכל זאת לא מדובר על העלמת מס אלא על לקיחת חיי אדם. רצח הוא נושא כואב והוא כולל סעיפים רבים, לא כל רצח הוא מתוכנן מראש ונעשה על ידי אדם אחד. מדובר על תיקים מורכבים ביותר בהם מעורבים עורכי דין מובילים בתחום שיכולים לספק ייצוג הולם עבור מי שצריך.

 

תיקים של מקרים חריגים

לצערנו יש לא מעט מקרים של אלימות בחברה שלנו, אלימות בתוך המשפחה עלתה לכותרות ועם זאת יש תתי מקרים ותיקים בתחום שהם פחות שיגרתיים. מקרים של התעללות קשה בבני זוג, בילדים וכדומה הנופלים על קטגוריות של ניצול מיני או כדומה יכולים מהר מאוד להפוך לזירת קרב קשה מאוד. אלו תיקים טעונים מאוד ומעורבים בהם הרבה גורמי  סעד ורווחה.

 

תיקים של מעילת כספים מורכבים

העלמת מס והלבנת הון נהיו משהו שאנחנו כבר רגילים לקרוא בכותרות. אך צריך לזכור שמדובר על תיקים מאוד מורכבים שלא תמיד קל להוכיח את המעשה לכאן או לכאן. כשמדובר על מקרים גדולים עם סכומים גדולים ואנשים ידועי שם זה משהו שהוא פחות שגרתי וכמובן שאלו הליכים שלוקחים הרבה מאוד זמן והם מאוד מורכבים.

 

עורך דין פלילי

עורך דין פלילי לא מפחד להכנס לעובי הקורה ולהתעסק בתחומים השגרתיים והשגרתיים פחות. לא פשוט העניין ולכן אין להתפשר על ייצוג פחות ממעולה. עורך דין פלילי שי רודה

פְּלִילִי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני