סוגי רשלנות רפואית נפוצים בישראל

כל אדם שהולך להליך רפואי כלשהו, הולך מתוך מחשבה פשוטה – כדי לטפל בבעיה רפואית, יש לתת לאנשי המקצוע המתאימים לטפל בזה. למרות זאת, במקרים בהם רופאים מתרשלים בתפקיד שלהם, המטופל עשוי לצאת מההליך הרפואי עם נזק משמעותי. רשלנות רפואית היא עניין נפוץ יותר ממה שמקובל לחשוב. מהם סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בישראל? סקרנו אותם בכתבה הבאה.

 

מה עונה להגדרה של רשלנות רפואית?

נותרתם עם נזק משמעותי לאחר הליך רפואי, כתוצאה מפעולה שביצע הרופא? ייתכן וגם אתם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואי. לא רבים מודעים לכך, אך מקרי רשלנות רפואית נחשבים לעניין נפוץ יותר ממה שמקובל לחשוב. החוק מתייחס למקרים בהם רופא עשוי להסב נזק למטופל שלו, כתוצאה מרשלנות.

לפי החוק, מטופל ייחשב לכזה שחווה מקרה רשלנות רפואית אך ורק אם הוסב לו נזק משמעותי כתוצאה מפעולה ישירה של הרופא, תוך כדי שהרופא אינו נוקט בפעולות סבירות ולא מפעיל אמצעי זהירות שונים שיש ברשותו. במידה ורופא מבצע טעות, אך עושה הכל כדי למנוע אותה מראש, המקרה לא יחשב לרשלנות רפואית, גם אם נגרם נזק למטופל. פרטים נוספים באתר הבא: https://www.df-law.co.il.

 

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון שגוי

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית בישראל הוא אבחון שגוי. אבחון הוא השלב הבסיסי ביותר במסגרת ההליכים הרפואיים. בשלב האבחון, מגיע המטופל לרופא כדי להבין מאיזה מחלה או תופעה הוא סובל. הרופא יבצע בדיקות שונות, ישמע את הסיפור של המטופל (אנמנזה) וייקח מהמטופל מדדים כמקובל.

רופא עשוי לאבחן את המטופל באבחון שאינו נכון. אבחון שגוי עשוי להשפיע באופן משמעותי אל מצבו של המטופל, שכן אבחון שגוי, המשמעות שלו היא טיפול לא מותאם, מה שעשוי להיות קטלני. אבחון שגוי ייחשב לרשלנות במידה והרופא לא ביצע בדיקות מחייבות, או לא ביצע בדיקות שהמטרה שלהן היא לשלול מצבים רפואיים שונים מהם עשוי לסבול המטופל.

 

רשלנות רפואית בהריון

לצערנו, עוד סוג נפוץ של מקרי רשלנות רפואית בישראל אלו מקרי רשלנות רפואית בהריון. הריון הוא תהליך ארוך, בו המטופלת מלווה על ידי הצוות הרפואי למשך תקופה, במהלכה היא מבצעת בדיקות שונות. רשלנות יכולה להתרחש כאשר רופא לא מתייחס לתוצאות גבוליות של בדיקה למשל, שאמורה לבדוק את המצב של העובר לפני הלידה.

 

רשלנות רפואית בניתוחים

גם בניתוחים ניתן להיחשף לרשלנות מצד הצוות הרפואי. זיהום עקב חוסר בסטריליות בחדר הניתוח, נזק שנגרם כתוצאה מצוות שאינו מיומן, בעיות בהליך ההרדמה הגורמות לנזק, פגיעה באיברים עקב חוסר זהירות וביצוע פעולות ללא הסכמת המטופל – כל אלו הם מקרי רשלנות נפוצים בניתוחים בישראל.

 

רשלנות רפואית במעקב אחר ניתוח

על הצוות הרפואי לבצע מעקב למטופל לאחר ניתוח, כדי לוודא שהוא מחלים בבטחה. אם הצוות שם לב שבתקופת ההחלמה צצים סימנים מחשידים אצל המטופל שלא אמורים לצוץ, אי פעולה של הצוות יכולה להיחשב לרשלנות.

רשלנות רפואית בישראל

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית בישראל

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני