סוגים נפוצים של מקרי רשלנות רפואית וכיצד הם מטופלים באופן שונה

רשלנות רפואית – מונח כולל להתנהלות שגויה המובילה לשרשרת אירועים לא נעימים הפוגעים במטופל בעקבות טיפול רפואי לא נאות או לא נכון בהתאם למצבו וזלזול בחומרת מצבו של המטופל באופן כזה או אחר.

לצערנו אנו נתקלים בסוגים שונים של רשלנות רפואית המותירים את קורבנות הטיפול בעלי פגיעה גופנית ונפשית, אכזבה, הוצאות כלכליות מיותרות ועגמת נפש. אז מהם הסוגים הנפוצים ביותר ואיך נוכל לטפל במהם במקרה שחלילה, נפלנו לרשלנות כזו?

 

אבחון שגוי

אחד הסוגים הנפוצים בהגדרת הרשלנות הרפואית היא אבחון שגוי מצד הצוות הרפואי. מוטלת חובה על הצוות הרפואי לתעד את כל מהלך האבחנה ולציין את כל הפרטים הרלוונטי למצב המטופל. ולכן, עליו לשאול את כל השאלות המקיפות בכדי להגיע לאבחנה מקיפה ואף להתייעץ עם גורמים רפואיים נוספים במקרה של חוסר וודאות.

אבחון שגוי יכול להוביל גם לטיפול לא נכון והדרדרות מהירה במצבו הרפואי של הקורבן, במידה ונתקלתם באבחון שגוי מומלץ לקבל יעוץ על ידי עורך דין מכיוון שאופן הטיפול משתנה בהתאם לחומרת המצב.

 

חוסר נקיטת הליכים מקובלים במתן שירות רפואי

סוג נוסף של רשלנות רפואית הינו סוג ש"מזלזל" במצב המטופלים ואינו נוקט בהליכים הרפואיים הנדרשים והמקובלים על פי החוק ועל פי חובת הצוות הרפואי כלפי הקורבן. כאשר הצוות הרפואי לא נוקט בהליכים המקובלים כדי לאבחן את מצב המטופל ולגרום לו להרגיש טוב יותר, הוא מקבל החלטות פזיזות ולא מדויקות, וכל אלו יכולים להוביל לגילוי מאוחר של מחלות קשות כמו: סרטון, מחלות לב, מחלות ראיון ומעיים ועוד..

במצב של אי נקיטת הליכים מקובלים על פי הנוהל, יש לקבל ייעוץ נוספים מגורמים רפואיים שונים, ולגשת לבית המשפט עם האבחונים שבידכם בכדי לקבל החזר כספי על עגמת הנפש שנגרמה ועל הדרדרות המצב הבריאותי שלכם בעקבות הזלזול וחוסר המקצועיות.

 

רשלנות רפואית

כידוע, לכל מטופל הפונה לקבל טיפול רפואי יש זכות מלאה על גופו ועל הטיפולים שהוא עתיד לעבור, ולכן, על הצוות הרפואי לפרט בפני המטופל את כל סוגי הטיפול האפשריים, הסיכונים, תופעות הלוואי, ורק לאחר הסכמת המטופל ואף חתימה על הסכם המביע את הסכמתו להליך יוכל הצוות הרפואי להתחיל את הטיפול ולנקוט פעולות.

במידה והצוות לא נתן את כל המידע הנדרש, וביצע טיפולים רפואיים שלא בהחלטת המטופל הוא מבצע רשלנות רפואית הנוגדת את זכויות המטופל כאדם ומבטלת את זכות הבחירה שלו. במקרים כאלו מערכת החוק קצת לא מובנת, לעיתים יש תביעת פיצויים עבור המטופל ולעיתים אין טעם לפנות לעורך דין כי מדובר במקרה פעוט.

 

סיכום

במידה ונתקלתם באופן אישי במקרה של רשלנות רפואית, הכי טוב עבורכם יהיה לפנות לעורך דין מומחה ולקבל ייעוץ מקיף שיגן עליכם ועל הזכויות שלכם ויתבע את הפיצויים הרלוונטיים עבורכם.

רשלנות רפואית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני