נפלת בזמן העבודה – האם מגיעים לך פיצויים

החוק תמיד מבלבל וכולל בתוכו סעיפים רבים, הדורשים זמן, ריכוז והשקעה בכדי להבינם עד הסוף ולממשם בצורה הנכונה ביותר, לטובתך.

תאונות עבודה רבות קורות לאנשים במהלך העבודה, לכן חשוב להבין האם מגיעים לך פיצויים מהמעסיק עקב החבלה שנגרמה.

במאמר זה, ארחיב על הזכאות לקבלת פיצויים ממעסיקך במידת הצורך, כמעוגן בחוק.

האירוע קרה בעבודה או בדרך אליה

במידה והאירוע התרחש בזמן העבודה, כשהעובד נמצא תחת פקודותיו של מעסיקו, ובמסגרת זמנו בעבודה, הרי זו זכאות לקבלת פיצויי עבודה. בנוסף, אם עובד היה בדרכו לעבודה, ונפצע בשעות ההגעה שלו, זו עילה לפיצויים. תחילה, העובד זכאי בכל אופן לדמי פגיעה, שאותם מקבלים כל העובדים שמשלמים ביטוח לאומי, במסגרת החוק.

דמי הפגיעה ניתנים לעובד מרגע הפגיעה שמשביתה אותו, ועד מקסימום 13 שבועות שלאחר מכן. בכדי לקבל דמי פגיעה אלו, חשוב לוודא כי הנך מבוטח בביטוח נפגעי עבודה, ויש לתבוע את ביטוח לאומי ובכך להשיגם. ניצן לתבוע גם את המעסיק, אך בתביעה זו תצטרך להוכיח כי הפגיעה נגרמה על ידי רשלנותו.

 

המעסיק התרשל, ואתה משלם

אם הנך סבור ובטוח כי הנפילה התרחשה בשל פגם מסוים בעבודה, שעליו התרעת מראש ולא זכית לאף התייחסות מצד מעסיקך, הרי זו רשלנות. אם למשל, התרעת מראש על דליפת מזגן הגורם לרצפה להיות חלקה, ונפלת למרות זאת, מעסיקך התרשל והוא ישא בתוצאות.

לשם זאת, מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני עבודה המומחה בשלל סוגיות אלו, ויוכל לשקף בפנייך את זכויותייך במלואן, ולהביאן לכדי מימוש. רבים מהמעסיקים מתנערים מאחריות, לכן היצמד להוכחות חותכות ודע לדרוש את שלך בהינתן הצורך.

 

נכות כללית – נשמע מפחיד

במידה ונפלת, והנזק שנגרם משבית אותך, והופך אותך לנכה על פי מספר קריטריונים של הממשלה והמוסד לביטוח לאומי, אתה רשאי לקבל פיצויים. עלייך להגיש תביעה לביטוח לאומי בכדי לקבל קצבת נכות כללית. ייתכנו שיקולים רבים לפני האישור הסופי, ולרוב המדינה מחמירה בעיקר כשמדובר בקצבת נכות כללית. במידה והנך מוגדר כנכה 40% ומטה, אינך זכאי לקצבת נכות כללית.

נפלת בזמן העבודה – האם מגיעים לך פיצויים
נפלת בזמן העבודה – האם מגיעים לך פיצויים

אל תמעיט בערכך, דע את זכויותיך

רבים האנשים שמתעלמים מהפגיעה שהתרחשה, וממשיכים בשלהם. במהלך הזמן, אותה פגיעה עלולה להשפיע לרעה ולפגוע בכושר העבודה שלהם, ויתכן ויהיה מאוחר מדי כבר. העדיפות היא תמיד לדווח למעסיק באותו הרגע, לא לדחות את זה, ולא לחשוב שזה יעבור מעצמו.

 

תמיד יש נפילה לצורך עלייה

במידה ונפלת, נפצעת בדרגה כזו או אחרת, החוק עומד לטובתך, אם תוכיח את טענותייך. אתה משלם דמי ביטוח לאומי שלא לשווא, אלא בדיוק למקרים שכאלו. היוועץ עם עורך דין מומחה ויציב, אשר יגלם בפנייך את שמגיע לך, ויפעל למענך. חשוב לקרוא בדפי מידע רבים, ולהתרכז גם בתתי הסעיפים, כי ייתכן ובהם נמצא אוצר שיעזור.

מאזניים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ספרים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני