מתי זה הזמן המתאים לקחת את שירותו של עורך דין צוואה

אנשים רבים נוטים לדחות את כתיבת הצוואה שלהם שכן המוות נראה להם כדבר רחוק אשר הינם מעדיפים להדחיק במודע או שלא במודע. למרות זאת, כתיבת צוואה חשובה להבטחת חלוקת הנכסים במידת הצורך באופן הרצוי וחשוב לערוך אותה בזמן המתאים. במאמר זה נסקור מתי מומלץ להיעזר בעורך דין צוואה ולכתוב צוואה.

 

למה ומתי להיוועץ בעורך דין

התייעצות עם עורך דין לענייני צוואה הינה חשובה ביותר להבטחת איכות וחוקיות הצוואה מבחינה משפטית. עורך הדין ידע להבטיח שכל הסעיפים הנדרשים מנוסחים היטב ובצורה בהירה, יעזור לכם לחלק את העיזבון שלכם בצורה אשר רצויה עליכם ויבטיח כי הצוואה מקיפה וכוללת את כלל הרכוש אשר ברשותכם. חשוב להיוועץ בעורך דין בעת כתיבה ראשונית של הצוואה וכן בכל עדכון שלה אשר עשוי להתרחש כתוצאה משלל סיבות הקשורות לשינויים בחייכם.

 

שינוי במצב המשפחתי

כאשר קורה שינוי במצב המשפחתי – חתונה, הולדת ילדים, נכדים ועוד, חשוב לכתוב צוואה ולעדכן אותה כך שתכלול את כל קרובי המשפחה הרצויים. היוועצות בעורך דין צוואה תעזור לכם לחלק את הנכסים בין קרובי המשפחה בצורה מאוזנת אשר תבטיח שכל אחד יקבל את חלקו, בצורה הרצויה עליכם.

 

מחלה קשה

במצב של מחלה קשה אשר עשויה לסכן את חייכם, חשוב לא להסס ולכתוב צוואה מהר ככל הניתן. במצבים מסכני חיים אלו, לזמן חשיבות מכרעת ויש להתכונן מוקדם ככל האפשר למקרה שיגיע הגרוע מכל ויהיה צורך לחלק את נכסיכם.

 

שינוי במצב הפיננסי

כאשר חל שינוי במצב הפיננסי, חשוב לעדכן את הצוואה כך שתכלול את כל הרכוש והנכסים המעודכנים אשר ברשותכם.למשל, במידה וקניתם דירה חדשה, מומלץ להוסיף בצוואה כיצד תרצו לחלק אותה לאחר פטירתכם ובין מי מבין היורשים. עדכון זה יחסוך אי נעימויות עתידיות שעשויות להיווצר עקב נכסים אשר לא הוגדרו בצוואה.

 

היעדר יורשים

במצב בו לנפטר אין יורשים חוקיים – קרובי משפחה מדרגה ראשונה, יורשת המדינה את כל רכושו. לכן, חשוב לכתוב צוואה אשר תוודא שהכסף מחולק בצורה הרצויה גם במצב בו אין קרובי משפחה מדרגה ראשונה. למשל, ניתן לבחור חברים או אנשים אשר עזרו לכם במהלך חייכם ולהעניק להם חלק מרכושכם, לבחור עמותות או חברות אשר תרצו לתרום להן חלק מדבריכם. על כן, כתיבת צוואה והיוועצות בעורך דין חשובה להבטחת חלוקת רכושכם באופן המקובל עליכם.

 

לסיכום

כתיבת צוואה עשויה להיות דבר מאתגר אשר עלול להרתיע אנשים רבים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הצוואה מעניקה לכם ביטחון שהרכוש והנכסים שלכם יחולקו באופן הרצוי עליכם למקרה ויקרה לכם משהו. לכן חשוב לכתוב צוואה מוקדם ככל הניתן, ולעדכן אותה במצב של שינויים בחייכם כגון שינויים במצב המשפחתי, הפיננסי או הרפואי.

עורך דין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני