מה חשוב לזכור לפני הליך פטור ממס הכנסה?

מתלבטים אם להיכנס לכל התהליך של פטור ממס הכנסה ולא יודעים מה להחליט? קבלו את כל מה שעליכם לדעת לפני שאתם מתחילים בתהליך של בקשת פטור למס הכנסה, כך שיהיה לכם את כל הידע והבהירות בשביל להגיע להחלטה הנכונה שהכי תועיל ותשתלם לכם מכל הבחינות.

 

פטור למס הכנסה – מה זה בכלל

פטור ממס הכנסה הוא פטור אשר מוענק לאזרחים שמרוויחים מעבודתם, הן כשכירים והן כעצמאיים והם מפרישים מידי חודש ממשכורתם, סכום נכבד עבור מס הכנסה בהתאם למדרגות המס השונות. התשלום למס הכנסה פעמים רבות יכול להימנע, על ידי פטור ממס הכנסה שמאפשר מניעה מוחלטת עד לתקרות הקבועות בחוק, מה שמתבטא בחיסכון של אלפי עד עשרות אלפי שקלים בשנה.

מַס

איך תדעו אם כדאי לכם להתחיל בתהליך הבקשה של הפטור ממס הכנסה?

למעשה, אזרחים רבים בישראל זכאים לפטור ממס הכנסה והם אפילו לא יודעים על כך. אמנם, כאלה אשר סובלים ממחלות קשות, כרוניות או כאלה שמפריעות משמעותית לתפקוד התקין של החיים, זכאים לאחוזי נכות שמאפשרים להם פטור ממס הכנסה, אבל לא רק הם! גם אזרחים אשר סובלים משלל של תופעות רפואיות נפוצות, כמו: בעיות אורטופדיות, השמנת יתר, מחלות ריאות, בעיות שיניים ועוד – יכולים להיות זכאים בשקלול כלל הנתונים לפטור מס הכנסה, כך שאם יש לכם מגוון של תופעות רפואיות – אפילו נפוצות, ההמלצה היא להתחיל בתהליך הבקשה לפטור ממס הכנסה.

 

מה יכלול ממכם התהליך של בקשה לפטור ממס הכנסה?

עליכם לזכור, כי התהליך לבקשת פטור ממס הכנסה, מתחיל דבר ראשון בביטוח הלאומי, כיוון שהם אלה אשר קובעים את אחוזי הנכות בהתאם לסך הנתונים, כאשר אחוזי הנכות שנקבעו על ידם הם אלו שמשפיעים על הפטור ממס הכנסה. אמנם, מדובר בתהליך ופרוצדורה, אך בסופן הפטור ממס הכנסה משתלם ושווה את כל תהליך ההגשה – ובענק.

 

בונוסים כפולים בהקשת הפטור ממס הכנסה

עוד נתון חשוב שעלכם לדעת, לפני שאתם מתחילים בתהליך הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה: קביעת אחוזי הנכות לצורך הפטור, יכולה לסייע לכם, לא רק בקבלת הפטור ממס הכנסה, אלא גם לשם קבלת קצבה מאת ביטוח לאומי ביחס מתאים לאחוזי הנכות שנקבעו ולהכנסה החודשית שלכם.

 

התחילו בתהליך הפטור ממס הכנסה כמה שיותר מוקדם!

הנתון הכי קריטי שעליכם לדעת לפני שאתם מתחילים בתהליך של בקשה לפטור למס הכנסה, הוא תהליך התזמון. למעשה, אם אתם נמצאים זכאים לפטור ממס הכנסה, פעמים רבות הזכאות לא תהיה רק על היום, אלא גם על אתמול, שלשום והשנים האחרונות, מה שאומר שאתם יכולים לקבל החזר מס על המס ששילמתם. אך, החזר המס בזכאות לפטור ממס ניתן רק עד שש שנים אחורה. ולכן, מומלץ להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר.

 

לסיכום

כעת גם אתם יודעים מה עליכם לזכור לפני ההליך של פטור ממס הכנסה, וזה הרגע שלכם להתחיל בו בצורה מקצועית ויעילה.

חוק מס הכנסה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוק מס הכנסה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני