מה הם הקריטריונים לרשלנות רפואית?

חוויתם רשלנות רפואית? מגיע לכם לתבוע את זכויותיכם לפיצוי. לפני שניגשים להתחיל בהליך תביעת הרשלנות הרפואית, יש לבחון מה הם הקריטריונים לרשלנות רפואית שיש לבחון על מנת להבין האם אתם עומדים בקריטריונים האלו. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

אז מה זה בעצם רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מקרה שבו נגרם נזק ללא כוונת זדון למטופל שביצע הליך רפואי כלשהו. הסיבה העיקרית לרשלנות רפואית היא בעיקר שיקול דעת מוטעה או חוסר תשומת לב. מדובר למעשה בהליך רפואי שבוצע שלא בסטנדרט הנדרש אשר נקבע על פי הפרוטוקולים הרפואיים וכתוצאה מכך ניתן להוכיח קשר סיבתי בין הנזק לבין הרשלנות.

רשלנות רפואית יכולה להיעשות בכל שלב של הטיפול, החל משלב האבחון הרפואי ועד לשלב מתן הטיפול התרופתי, הפניה או אי הפניה לביצוע בדיקות שהיו עשויות לחשוף בפנינו את מצבנו הרפואי האמיתי וכיצד ניתן לטפל בו. על שלבים נוספים שבהם ניתן לבחון את הקריטריונים לרשלנות רפואית ניתן למצוא בתוך אתר רשלנות רפואית.

 

אילו קריטריונים יש להוכיח על מנת לתבוע ברשלנות רפואית?

הדבר ההכרחי ביותר שיש להוכיח על מנת לתבוע רשלנות רפואית הוא את העובדה שהרופא המטפל סטה מההליך הרפואי הדרוש שלפיו היה פעול כל רופא סביר אחר. מדובר בסטנדרט הסבירות שיש להוכיח על מנת שתוכלו לתבוע את הרופא שטיפל בכם בגין רשלנות רפואית. זכרו כי על מנת להגדיל את סיכויי ההוכחה שלכם לתביעה בגין רשלנות רפואית, חשוב שתפנו לעורך דין מומחה לתביעות בנושא רשלנות רפואית משום שיש לו את הידע והמומחיות הרבים ביותר על מנת להבין האם המקרה שלכם עונה על הסטנדרטים הדרושים להוכחת רשלנות רפואית.

 

טעות באבחון

מקרה נפוץ ביותר של רשלנות רפואית הוא טעות באבחון של הרופא ביחס למטופל. במידה ורופא טעה באבחון הבעיה הרפואית של החולה, תהיה לכך משמעות קריטית ביחס לתביעה. הדרך להוכיח זאת היא בחינה מראש של השאלה האם נעשו כל הבדיקות הרפואיות מראש שיכלו לאבחן את מצבו הרפואי. בנוסף, יש לבחון עד כמה הטעות הייתה מוחשית כך שהביאה לכדי פגיעה במצבו הבריאותי של החולה.

 

היעדר רישום רפואי כפי שהחוק דורש

סטנדרט נוסף שעולה בתיקי רשלנות רפואית הוא תדרוך החולה לגבי מצבו הרפואי הסבר מראש של דרך הטיפול. יש להסבר זה חשיבות רבה עבור החולה משום שבמידה והרופא לא פרס את אפשרויות הטיפול השונות בפני החולה, עלולים להיגרם למטופל נזקים שעולים לכדי רשלנות רפואית.

 

סיכום

אם אתם חוויתם מקרה של רשלנות רפואית, חשוב מאוד שתבדקו האם הסטנדרטים של רשלנות מתאימים למקרה שלכם. הרשלנות יכולה להתרחש בשלבים שונים של הטיפול החל משלב האבחון ועד שלב הדרכת החולה באבחון שניתן לו. הדרישה ההכרחית במקרים אלו היא להוכיח שהרשלנות נגרמה כתוצאה מאי ביצוע הסטנדרט הרפואי הדרוש לאבחון – דבר שניתן להוכיח באמצעות עו"ד מומחה בתחום.

פטיש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שופט

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני