מהם התהליכים שצריכים לעשות על מנת להגיש תביעה קטנה

כולנו מכירים מקרים משפטיים שיכולים להגיע לבית משפט גם אם מדובר במשהו קטן. זה יכול להיות סכסוך שכנים, הפרת חוזה, נזקי רכוש או גוף או כל תביעה אזרחית אחרת. כדי להקל על בית המשפט המחוזי להגיע אל כל התביעות המתקבלות, ניתן מענה לתביעות קטנות על ידי בית המשפט לתביעות קטנות. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע שיסייע לכם בהגשת תביעה קטנה לבית המשפט. אז בואו נתחיל.

 

מה נחשב לתביעה קטנה?

כל תביעה אזרחית יכולה להיחשב כתביעה קטנה, כל עוד ומתקיימים התנאים הבאים:

  1. גובה הפיצוי הנדרש הוא נמוך מ-34,600 ₪.
  2. מגיש התביעה הוא אדם פרטי ולא בעל חברה או איש ציבור.
  3. את שני הצדדים לא ייצגו עורכי דין, אלא כל צד ייצג את עצמו.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי במסגרת תביעות קטנות לא ניתן לדון בנושאים מנהליים כמו עתירה למועצה המקומית בגין החלטתה וכדומה. גם תהליך הגשת תביעה קטנה הוא זריז יותר מתביעות אחרות.

כמו שראיתם, לא ניתן לשכור שירותי עורך דין לייצוג תביעה קטנה כדי למנוע סחבת מיותרת בהליך התביעה המזורזת. יחד עם זאת, החוק קובע כי אדם לא יוכל לתבוע מעל 5 תביעות קטנות בשנה. כל תביעה נוספת באותה שנה, תוכל להדיין בבית המשפט הגדול. כך מסגרת החוק מנסה לצמצם זמני טיפול בתביעות ולייעל טיפול בהליכים משפטיים קטנים.

 

השלבים להגשת תביעה קטנה

בשונה מכל תביעה משפטית, הגשת תביעה קטנה הופשטה לעם וכך כל אחד יכול באופן עצמאי להגיש אותה. נכון לעכשיו, ניתן להגיש תביעה קטנה גם דרך האינטרנט ללא צורך בהגעה פיזית לבית המשפט עצמו. שימו לב, במהלך הגשת התביעה הקטנה, חשוב מאוד לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים. חסר במסמך אחד עלול לגרום נזק רב.

 

הגשת כתב תביעה

לפני הכל, תצטרכו למלא כתב תביעה בו יתואר המקרה המהווה עילה לתביעתכם. מדובר בחלק החשוב ביותר בתביעה ולכן חשוב שהוא ינוסח בצורה נכונה. בכתב התביעה יהיה נכון לפרט את מקרה התביעה פעמיים, בהתחלה הוא יפורט באופן תמציתי וקולע. ובהמשך באריכות הכוללת פרטי פרטים.

 

צירוף ראיות

כדי להוכיח שמקרה התביעה אכן התרחש, יהיה עליכם להגיש ראיות כמו תמונות מהנזקים שנגרמו, קבלות, מסמכים, ועוד. חשוב לצרף את כל הראיות הקיימות כיוון שבהמשך יהיה קשה הרבה יותר לצרפן.

 

תשלום עמלה

על שירות זה יש לשלם אגרה. על תביעה של עד 5,000 ₪, גובה האגרה תהיה 50 ₪. כך תכפילו את גובה האגרה בהתאם לגובה הפיצוי הנדרש.

 

הגשת הטפסים

את כתב התביעה יש להגיש ב-3 עותקים לבית המשפט לתביעות קטנות הקרוב אליכם: לנתבע, לבית המשפט ולתובע. תצטרכו לחכות לקבלת אישור מבית המשפט שאכן, התביעה התקבלה וכך ההליך יתחיל.

מאזניים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני