מי רשאי לסייע בהליך קבלת פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא אחד מהפטורים המשתלמים ביותר מבחינה כלכלית. ניתן לקבל הפחתה של תשלום המס על ידי שימוש בנקודות זכות, וניתן לקבל פטור מלא ממס הכנסה בגין נכות עד לגובה הכנסה של 400 אלף שקל או 630 אלף שקל לפני שנת 2023, או במידה והנכות הוכרה כחלק מחוק התמלוגים לנפגעי פעולות איבה. כידוע הוצאת הפטור כרוכה לעיתים בתהליך ארוך ומתיש, אז מי יכול לסייע בתהליך זה? 

 

פטור ממס הכנסה זמני או קבוע

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה לזמן קצוב או באופן קבוע בהתאם לאופי הליקוי ממנו סובל התובע. במידה והליקוי נמשך חצי שנה ועד שנה, הפטור שיינתן יהיה זמני. במידה והליקוי ממנו סובל התובע יהיה לכל החיים, פטור ממס זמני ממס יינתן עד לגובה של 75 אלף שקל בלבד.

זאת בניגוד למי שקיבל פטור קבוע שזכאי לפטור של עד 400 אלף שקל בשנה. בכדי לקבל את הפטור המדובר, יש להגיש בקשה לביטוח לאומי ולאחר מכן להופיע לפני ועדה רפואית.

פְּטוֹר

הקושי בקבלת הפטור ממס הכנסה

הרבה אנשים היו שמחים לקבל פטור ממס הכנסה, קבוע או זמני. לכן אחד התפקידים של ביטוח לאומי הוא לוודא שלא מתבצע שימוש לרעה בכלי הפטור ממס. כלומר שאין אנשים שמקבלים פטור שכזה למרות שאין להם כל בעיה רפואית, או שהם סובלים מבעיות רפואיות קלות בלבד.

בכדי לעשות את התפקיד הנ"ל, ביטוח לאומי מחייב את המבקשים פטור להוכיח את מצבם הבריאותי דרך מגוון רחב של כלים. הוכחה זאת עלולה להיות מסובכת ובירוקרטית. בכדי להוכיח את מצבכם הבריאותי, יש לאסוף מסמכים רבים, להגיש טפסים מסוימים ובצורה נכונה ולהגיע מוכנים לוועדה הרפואית שקובעת את גובה אחוזי הנכות.

 

ייצוג על ידי רואה חשבון לשם קבלת הפטור ממס הכנסה

איש מקצוע מסוג אחד שיכול לסייע בתחום זה הוא רואה חשבון. רואי חשבון מתמחים בהכנסות ומסי הכנסה. בנוסף לכך הם מכירים מקרוב את ההליכים הבירוקרטיים שנדרשים לשם קבלת הפטור.

רואת חשבון

ייצוג על ידי עורך דין בכדי לקבל את הפטור ממס הכנסה

עורכי דין הם אנשי המקצוע שבדרך כלל מקובל לפנות אליהם בכדי לקבל סיוע בקבלת פטור ממס הכנסה. לעורכי דין שמתמחים בתחום זה יש הבנה משפטית רחבה בתהליך קבלת הפטור, וכמו כן הבנה רפואית במקרים בהם ניתן לקבל את הפטור ממס הכנסה.

 

ייצוג על ידי חברה למימוש זכויות – ליווי כולל

שימוש בשירותי חברה למימוש זכויות רפואיות כולל בתוכו ליווי כולל של אנשי מקצוע כמו רואי חשבון ועורכי דין. זאת מבלי לשלם שכר טרחה גבוה.

 

סיכום

רשות המיסים בישראל מעניקה פטור ממס הכנסה עד לגובה הכנסה מסוים במקרים של נכות זמנית או קבועה. בכדי לדאוג לכך שלא יהיה שימוש לרעה בפטור זה, רשות המיסים וביטוח לאומי מציבים תנאים לקבלתו. תנאים אלו עלולים לגרום לכך שמי שזכאי לפטור יוותר עליו לחלוטין. לשם מימוש הזכאות ניתן לקבל עזרה מעורך דין או מרואה חשבון.

מס הכנסה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מס הכנסה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני