למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אזרחי ישראל שלהם נקבעה נכות בשיעורים כפי האמור בחוק – זכאים בתנאים מסוימים לקבלת פטור ממס על הכנסותיהם מגיעה אישית ושלא מיגיעה אישית. הפטור מותנה בשיעור נכות שנקבע לתקופה של לכל הפחות 185 יום. פטור ממס הכנסה ניתן עד לתקרה שנתית של שכר המתעדכנת מדי שנת מס. בנוסף, בהגשת בקשה לרשות המסים ניתן לזכות בהחזרי מס עד 6 שנים רטרואקטיבית . במאמר הבא: מי ומי הזכאים לפטור ממס?

הזכאים לפטור ממס

כדי לקבל פטור ממס על אדם עם נכות לענות על 3 תנאים לפי חוק:

1. אנשים בעלי הכנסה החייבת במס הכנסה.
  2. אנשים שנקבעה להם נכות זמנית למשך 185 יום לכל הפחות או לצמיתות לפי החוקים הבאים:
    • חוק נכי המלחמה בנאצים
    • חוק הנכים
    • חוק נכי רדיפות הנאצים
    • חוק הביטוח הלאומי (נכות כללית, פגיעה בעבודה, פגיעה במהלך התנדבות, או ילד נכה)
    • חוק נפגעי גזזת
    • חוק לפיצוי נפגעי פוליו
    • חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.
  3. שיעור הנכות שנקבע להם עומד בקריטריונים הבאים:
    • נכות בשיעור 90% לפי החוקים שצוינו בסעיף קודם. כאשר בקביעת 90% נכות בחישוב המשוקלל על אחד הליקויים יהיה בשיעור של לפחות 40% מכלל הליקויים. חשוב לשים לב כי שיעור הנכות בנכות כללית מתייחס לשיעור נכות רפואית ולא לדרגת אי כושר.
    • קבלת קצבה בהתאם לחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או חוק הנכים וקביעת אחוזי נכות בשיעור של 100% על ליקוי בודד או 90% של מספר ליקויים בחישוב משוקלל (כאשר בחישוב רגיל היו כלל הליקוים מסתכמים בשיעור של 100%).

הזכאים לפטור ממס

זכאות לפטור ממס עבור יורשים

במידה ובמהלך הגשת הבקשה, נפטר הפונה, ימשך הטיפול בפנייתו. אם הנפטר לא קיבל את כל סכום ההחזר המגיע לו בהתאם לפטור על הכנסות עד 6 שנים אחורנית, יהיו זכאים היורשים לקבלת החזר המס במקום המנוח.

זכאות לפטור ממס עבור יורשים

איך מממשים את הזכות לפטור ממס?

תהליך המימוש לזכאות לפטור ממס כוללת מספר שלבים:

• פנייה לוועדה הרפואית

אדם בעל נכות שלא נקבעו לו אחוזי נכות, נדרש לפנות לוועדה הרפואית של מס הכנסה המתקיימת במוסד הביטוח הלאומי.

• הגשת בקשה לפטור ממס

לאחר קבלת אחוזי נכות המזכים בפטור יש להגיש למס הכנסה את כל המסמכים המובאים להלן:

• טופס בקשה של פטור ממס הכנסה
  • תלוש שכר אחרון מכל המעסיקים (לשכיר)
  • פרוטוקול הועדה הרפואית בה מצוינים שיעורי הנכות שנקבעו.

החזרי מס רטרואקטיביים

העונים לתנאי הזכאות נכון לשנה הנוכחית עשויים להיות זכאים לקבלת החזרים עד 6 שנים אחרונית. לצורך קבלת ההחזר יש להגיש בקשה למס הכנסה.

זכאים לפטור ממס הכנסה? מעוניינים לבדוק זכאות? חברת בשביל הזכויות הינה חברה מובילה למיצוי זכויות רפואיות שעושה בשבילכם את העבודה ומתגברת על התהליך הבירוקרטי עבורכם. למיצוי הזכויות שלכם צרו קשר עכשיו עם נציגי "בשביל הזכויות" ובדקו זכאות.

למי מגיע פטור ממס הכנסה

למי מגיע פטור ממס הכנסה