איך לבחור עורך דין לפני רכישת דירה

ההון העצמי הדרוש לרכישת דירה במדינת ישראל עומד על 25% מערכה. מי שיש בידו את הסכום הנדרש, יכול לפנות אל הבנק ולבקש משכנתא לצורך רכישת דירה. עם זאת, לפני שקופצים למים העמוקים של רכישת דירה במדינת ישראל, כדאי מאוד למצוא עורך דין טוב לרכישת דירה.

עורך הדין הזה יוכל לאפשר לכם להתנהל באופן מושכל מבלי שתחוו נזקים מיותרים בפן הכספי או המשפטי. אז איך תוכלו לבחור עורך דין איכותי לפני רכישת דירה? על כך במאמר שלפניכם.

 

עורך דין לפני רכישת דירה

לפני שאתם רוכשים דירה, כדאי שיהיה איתכם איש מקצוע איכותי, כמו יוני לוי עורך דין מקרקעין. עורך דין מקרקעין בקיא בחוקים השונים שרלוונטיים לרכישת דירה במדינת ישראל. יותר מכך, הוא בעל ניסיון בעסקאות כאלו, כך שהוא יודע איזה פעולות עליו לבצע לפני שניגשים למלאכת הרכישה.

בחירה של עורך דין טוב יכולה לעשות את ההבדל במקרים רבים בין רכישת דירה מוצלחת, לרכישת דירה שלא תרגישו איתה בנוח. הפעולות שיבצע עורך הדין שלכם לפני רכישת הדירה, כמו בדיקת הסטטוס של הדירה בטאבו, בדיקת המס שתצטרכו לשלם על הדירה ובדיקת מצב הדירה מבחינת שעבודים ועיקולים, משמעותיות מאוד להמשך התהליך.

 

צמצום רשימה

לפני שבוחרים עורך דין מקרקעין, חשוב להבין שכמות עורכי הדין הללו בארץ היא גדולה מאוד. כדאי להתחיל מצמצומים שונים של הרשימה, באמצעות מספר דרכים. תוכלו לצמצמם זאת באמצעות מקום המגורים למשל, או מקום משרדיו של עורך הדין. כמו כן, תוכלו לחפש המלצות לעורכי דין בתחום ולבחון מספר עורכי דין שקיבלתם את השמות שלהם.

 

חשיבות לניסיון

מרכיב משמעותי שאין להטיל בו ספק בעת השכרת שירותיו של עורך דין מקרקעין לרכישת דירה הוא הניסיון של עורך הדין. עורך דין, מוכשר ככל שיהיה, זקוק לשפשוף מקצועי על מנת שהוא יהיה מסוגל לסייע לכם בצורה הטובה ביותר, ללא טעויות שנובעות מחוסר ניסיון. עורך דין לא מנוסה יכול להיות טוב עבורכם, אך הסבירות שהוא לא יבצע פעולות מסוימות מפאת חוסר ניסיון הוא גדול יותר.

 

מה אומרים עליו?

זה לא בושה לבקש המלצות על עורכי דין שונים. עורך דין שמרבית הלקוחות שלו לא מסוגלים להמליץ עליו, הוא ככל הנראה עורך דין שלא נעים לעבוד איתו או שהוא לא מוצלח במיוחד. לכן, כדי שלא תיפלו על עורך דין כזה, מוטב שתשאלו בעצמכם אנשים שונים לגבי עורכי דין, או לקוחות של עורך דין כלשהו לגבי שירותיו.

 

עו"ד שתרגישו איתו בנוח

תהליך רכישת הדירה הוא תהליך שיכול לקחת זמן מה. הוא כולל בירוקרטיה, סכומי כספיים גבוהים וגם לחץ. לכן, חשוב שתמצאו עורך דין שתוכלו להרגיש איתו בנוח. קבעו פגישת ייעוץ עם עורך דין שאתם רוצים לשכור את שירותיו והתרשמו ממנו במהלך הפגישה.

יוני לוי עורך דין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
יוני לוי עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני