החיים שאחרי: כל מה שתצטרכו להחליט במהלך הליך הגירושין

לעבור גירושין או פרידה משפטית היא חוויה מסובכת ומכריעה. אז אם קיבלתם את ההחלטה להתגרש או שאתם עומדים בפני הליכי גירושין בגלל שבן הזוג שלכם הצהיר על כוונתו לסיים את הנישואין, אולי אתם תוהים אילו צעדים ראשונים עליכם לנקוט כדי לעבור את התהליך הקשה הזה במהירות ובידידות ככל שאתם יכולים.

הידיעה שצעדים שננקטו מראש יכולים להפוך את כל תהליך הגירושין ליותר שליו, הוגן ונטול דרמה, תעזור לכם לעבור את התהליך בצורה חלקה יותר, מתוך ידע והבנה של הזכויות והחובות שלכם אל מול החוק. הכוללים את החוקים למשמרות משותפות, תשלומי מזונות ועוד.

 

בחרו באפשרות שתעזור לשמור על הילדים שלכם

כשזה מגיע לאסטרטגיית גירושין, יש לכם הרבה אפשרויות שיכולות לעזור לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר במהלך תהליך הגירושין. אתם יכולים להתדיין ולהתמודד עם זה בבית המשפט. אם יש לכם מקרה פשוט, אתם יכולים לנסות לעשות את זה בעצמכם, בעזרת עורכי דין שלכם ושל בן או בת הזוג שיגיעו להסכמים תוך כדי התחשבות בצרכים של כל הצדדים ובאופן שיהיה מהיר יותר וזול יותר.

אתם יכולים לשתף פעולה ולשלם לחצי תריסר אנשים שיתערבו בתהליך. או שאתם יכולים לתווך באמצעות עורכי דין מנוסים. קחו את הזמן מראש כדי להכין את שיעורי הבית שלכם ולחקור את כל האפשרויות הזמינות. לאחר מכן, בחרו את אלו שסביר להניח שישמרו על הגירושין שלכם שלווים ככל האפשר, ויאפשרו לכם לספק לילדים שלכם התנאים הטובים ביותר.

 

משמורת ילדים ותשלומי מזונות

החלטות בנושא הילדים במהלך תהליך הגירושין חייבים להיות בין הדברים הראשונים שעליהם תצטרכו להחליט. לפני מתן החלטה על משמורת על ילדים, ותשלומי מזונות יש לקחת בחשבון כל כך הרבה פרטים שאנשים רבים מוצאים את עצמם בצדק אובדי עצות. על כן חשוב שתעשו הכל במהרה. להגיע להסכמים מול בן או בת הזוג בנוגע לתשלומי המזונות והמשמורת על הילדים.

בית המשפט יעדיף להכריע בהתאם להסכמת ההורים. אם אין הסכמה, בית המשפט יקבל החלטה שתשרת את צורכי הילדים בצורה הטובה ביותר. על כן חשוב שכל החלטה בנוגע אל משמורת משותפת ומזונות, תתקבל לאחר התייעצות עם עורכי דין מומחים בתחום. שיוכלו לעזור לכם לקבל את ההחלטות הקשות ביותר בנוגע לזמן שתבלו בעתיד עם הילדים שלכם, והתמיכה הכלכלית שתצטרכו לספק להם ולבן או בת הזוג מהם אתם מתגרשים.

 

החלטה על משמורת

ההחלטה הכבדה ביותר עבור כל הורה במהלך תהליך הגירושין הינה ההחלטה כיצד לחלק את הזמן שלכם עם הילדים. זאת החלטה חשובה במיוחד גם עבור הבריאות הנפשית של ילדכם ולכן כל הסכם חייב לקחת בחשבון אינספור גורמים אשר קשורים לצרכים שלכם ושל הילדים שלכם. ישנן פתרונות רבות למשמורת על ילדים לאחר הגירושין, הכוללים משמורת משותפת, משמורת חלקית. על מנת לספק מענה לכל צורך ולכל מורכבות משפחתית.

לְהִתְגַרֵשׁ

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לְהִתְגַרֵשׁ

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני