כל הדברים שחייבים לדעת לגבי החוק לפני שלוקחים הלוואה

הלוואה היא משהו שרבים מפחדים ממנו – הם מציירים אותו כמו חוב ענקי שכדאי מאוד להתרחק ממנו, אפילו בעתות משבר כלכלי. אבל מה שה לא יודעים זה שהמשקיעים הגדולים בעולם עובדים עם הלוואות, ושהלוואה טובה היא נכס שכדאי לשמור לכל החיים – נשמע לכם מוזר? אנחנו נסביר לכם למה.

הלוואה היא בעצם שימוש בכסף של אדם אחר, ואם הריבית שאתם משלמים כלל לא גבוה כדאי לכם להשתמש בכסף שלו, כי "הריבית" שהייתם מלשמים לעצמכם על הכנסת הכסף שההלוואה נותנת גבוהה יותר – כלומר, זמן העבודה שהייתם מקדישים לזה.

האם הלוואה לא מהבנק זה חוקי?

אז אחרי שהבנו למה כדאי לקחת הלוואה ואפילו לא רק בעתות משבר, כדאי שתבינו מאיפה לקחת הלוואה. הבנק מציע הלוואות עם ריבית די גבוהה בדרך כלל, לכן כדאי לכם להכיר גם גופים חוץ בנקאיים שמעניקים הלוואות בתנאים חלומיים, הלוואה למוגבלים בבנק למשל. גופים חוץ בנקאיים הם חוקיים לגמרי, ולמעשה אין שוק שמציע הלוואה והוא לא חוקי, חוץ מהשוק האפור. אם אתם מחפשים הלוואה כדאי לכם לברר גם מחוץ לבנק ולבחור מהאופציות הטובות ביותר.

איזה סוגי הלוואות יש לגופים חוץ בנקאיים?

לגופים חוץ בנקאיים יש המון סוגים של הלוואות – הלוואות לרכישה של דירה, לרכישת רכב, למוגבלים בבנק, הלוואה נמוכה, הלוואה גבוהה, הלוואה עם גרייס וכן הלאה. כל סוג הלוואה שתיקחו יהיה חוקי, כיוון שאין הלוואה לא חוקית. חשוב יותר לברר את תנאי ההלוואה, מאשר אם היא חוקית, ועל כך בפסקה הבאה.

מה חשוב לברר בהלוואה?

הלוואה מורכבת מהמון סעיפים, וכל הלוואה היא שונה לכן אתם לא יכולים לחשוב שאם לקחתם הלוואה אחת אתם מכירים את כל סוגי ההלוואות. ראשית, יש להבין איזה סכום אתם צריכים ואז לחפש את ההלוואה לסכום הקרוב ביותר עם הריבית הנמוכה ביותר – אם מצאתם הלוואה עם סכום גבוה או נמוך מעט משרציתם אבל הריבית טובה יותר מההלוואה של הסכום שרציתם, כדאי לכם לבחור בריבית הנמוכה. בנוסף, חשוב לברר כמה משלמים בחודש, למשך כמה זמן ההלוואה מתפרסת וכן הלאה.

הוצאה לפעול והלוואות – איחור בתשלום

סעיף נוסף שכדאי לבדוק הוא מה קורה אם יש איחור בתשלום. כל גוף פועל בצורה אחרת בתחום זה, ויש חוקים שיכולים להוציא נגדכם הוצאה לפועל – וזה חוקי לחלוטין אם חתמתם איתם על הלוואה שיש לה סעיף שאומר את זה. אל תקלו ראש בחתימת ההלוואה, כי לכל סעיף יש השפעה חוקית עליכם.

הלוואות הן מתנה נהדרת מגופים, ולא עול בשונה ממה שרבים חושבים. כמו כן, הלוואות מגופים חוץ בנקאיים הן חוקיות לחלוטין, אז כדאי לכם לברר על הלוואה גם אצל גופים אלה ולא רק בבנק. בהצלחה!

חוֹק

לְהַלווֹת