כיצד לפעול נכון לאחר תאונת דרכים

תאונות דרכים הן אירועים שכיחים שעלולים לגרום לפציעות, נזקים כלכליים ואף אובדן חיי אדם. חשוב מאוד לדעת כיצד לפעול נכון מיד לאחר קרות תאונת דרכים, על מנת להגן על הזכויות שלכם ולקבל פיצוי הוגן על הנזק שנגרם. מאמר זה יסקור את הצעדים שיש לנקוט לאחר קרות התאונה, החל ממתן עזרה ראשונה וכלה בהתנהלות מול חברת הביטוח.

 

מה לעשות מיד לאחר התאונה

בעקבות תאונת דרכים בה הצד הוא הנפגע או הפוגע חובה לעצור את הרכב בצד הדרך ולהפעיל איתות זהירות, כדי למנוע סיכון נוסף לו ולמשתמשי דרך אחרים. לאחר מכן, יש לבדוק האם ישנם נפגעים שזקוקים לעזרה רפואית דחופה ולהתקשר למד"א במידת הצורך. אם ניתן, רצוי להעניק עזרה ראשונה בסיסית עד להגעת אמבולנס. בשלב הבא יש לדווח על התאונה למוקד השירות של משטרת ישראל, תוך ציון המיקום המדויק ופרטי הרכבים המעורבים. ניידת משטרה תישלח לאתר התאונה על מנת לבצע תיעוד מסודר של האירוע. חשוב לא לעזוב את מקום התאונה עד להגעת המשטרה.

 

פנייה לעורך דין תאונות דרכים

לאחר שניתנה עזרה ראשונה לנפגעים והמקרה דווח לגורמי אכיפת החוק, מומלץ להיוועץ עם עו"ד תאונות דרכים בהקדם האפשרי. ייצוג משפטי הולם יבטיח שזכויותיו של הנפגע או הפוגע יישמרו, כנפגע מדובר בפיצויים אפשריים וכפוגע הגנה על זכויות במקרה של העמדה אפשרית לדין. עורך הדין יטפל גם בהיבטים הביטוחיים וינהל עבור לקוחו את התביעה מול חברות הביטוח ורשויות החוק.

 

תיעוד האירוע ואיסוף ראיות

עם הגעת ניידת המשטרה, היא תבצע תיעוד מסודר של זירת התאונה, לרבות עריכת מדידות וצילומים שישמשו כראיות. עדיין מומלץ לנפגע לצלם בעצמו את הנזק שנגרם לרכבו ואת הרכבים האחרים המעורבים בתאונה, לשם תיעוד מקיף ככל הניתן של האירוע. כמו כן, יש לאסוף את פרטי הנהגים המעורבים  – שם מלא, כתובת מגורים ומספר טלפון. במידה ויש עדים שלא היו מעורבים בתאונה ישירות, יש לרשום גם את פרטיהם ולקחת מהם עדות מפורטת על מה שראו. כל אלה יסייעו להוכיח את נסיבות התאונה.

 

טיפול בביטוח ותביעות

הצעד הבא הוא דיווח לחברת הביטוח אודות התאונה והנזק שנגרם, זאת בהתאם לפוליסת הביטוח שברשות הנפגע. נציג החברה יבקש פרטים נוספים וינחה בהמשך התהליך. במקביל, ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי לקבלת פיצוי על אבדן השתכרות בתקופת ההחלמה מפציעה שנגרמה בתאונה. עורך הדין שייצג את הנפגע ילווה אותו בכל הליכי הטיפול בתביעות מול הגורמים הרלוונטיים ויוודא שיקבל את מלוא הפיצוי המגיע לו על פי דין. מעקב שוטף אחר התקדמות הטיפול בתביעה חשוב כדי להבטיח שהתהליך מתבצע כראוי ובלוח הזמנים הנדרש.

באופן כללי, נקיטה בצעדים אלו לאחר תאונת דרכים תבטיח הגנה מקסימלית על זכויותיו של הנפגע וקבלת פיצוי ראוי עבור הנזקים שנגרמו לו או של הפוגע אם יואשם בתאונה. שיתוף פעולה מלא עם המשטרה ועם הגורמים המטפלים בתביעה חיוני להשגת תוצאה הוגנת ומהירה.

פנייה לעורך דין תאונות דרכים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תאונת דרכים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני