מתי פונים לטיפול ביולוגי בסרטן המעי הגס והחלחולת?

מחלות יכולות להפתיע אותנו בשלבים שונים במהלך החיים. בין המחלות הקשות ביותר, ניתן למנות כמובן את מחלת הסרטן. מחלת הסרטן היא מחלה קטלנית, שיכולה לגרום במקרים רבים למוות. מחלת הסרטן יכולה להופיע במקומות שונים בגוף האדם. אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר הוא סרטן המעי הגס והחלחולת. במאמר הבא נסביר מהו טיפול ביולוגי בסרטן כזה ומתי פונים אליו.

 

סרטן המעי הגס והחלחולת

מחלת הסרטן נחשבת לאחת המחלות הקשות ביותר שאדם עשוי לחלות בהן. היא קשה מכיוון שמדובר במחלה קטלנית, שבמקרים רבים עלולה להביא למותו של החולה. בנוסף, הטיפולים השונים שמוצעים כיום למחלת הסרטן לא מבטיחים החלמה, לא מבטיחים חזרה לשגרת חיים תקינה ומוכרת ובמקרים רבים כוללים גם קושי פיזי ונפשי רב שמוטל על המטופל.

מחלת הסרטן יכולה לתקוף במקומות שונים בגוף. המחלה הזו כוללת התפתחות והתרבות של תאים סרטניים עד לכדי גידול, שפוגע בגוף. סרטן המעי הגס והחלחולת הוא סרטן שמתפתח באזור של המעסי הגס והחלחלות. אלו שני איברים שנמצאים בסופה של מערכת העיכול, בסמוך לפי הטבעת. תוכלו לקרוא באתר עוד על רשלנות רפואית בסרטן המעי הגס.

 

טיפול ביולוגי

אחד מהטיפולים האפשריים למחלת סרטן המעי הגס והחלחולת הוא טיפול ביולוגי. טיפול ביולוגי הוא טיפול חדש יחסית בענף הרפואה, הכולל מתן תרופות ביולוגיות. בניגוד לכימותרפיה, המבוססת על חומרים כימיים שממגרים את הגידול הסרטני, טיפול ביולוגי מבוסס על הבנה של מנגנונים שונים הקשורים למחלה עצמה. התרופות מנסות לשבש את המנגנונים הללו ובכך לצמצם את המחלה.

 

טיפול ביולוגי בסרטן המעסי הגס והחלחולת

טיפולים ביולוגיים מיועדים בעיקר למחלות הסרטן השונות. טיפול ביולוגי שיכול לסייע לאנשים שלוקים בסרטן המעי הגס הוא טיפול באמצעות נוגדן הקרוי "סטוקסימאב". נוגדנים הם חומרים ביולוגיים, כמו חלבונים, שנקשרים אל קולטנים שנמצאים על גבי תאים שונים.

סטוקסימאב נקשר אל קולטן של תאים שגורמים לגדילה של תאים סרטניים. הפעולה של הנוגדן הזה בעת ההיקשרות אמורה לגרום למניעת גידול התאים הסרטניים. נוגדן נוסף שבאמצעותו ניתן לטפל במחלה הזאת הוא אבסטין. אבטסין עובד בצורה דומה, על ידי היקשרות אל קולטנים, אך דרך הפעולה שלו שונה משל הסטוקסימאב.

אבסטין גורם לכלי דם שמזינים את התאים הסרטניים להתכווץ. בכך התאים הללו מקבלים פחות דם, מה שמאט את גדילתם ומונע מהם לקבל חומרים חיוניים.

 

מתי מבצעים אותו?

טיפול ביולוגי מתבצע רק בהמלצת הרופא כמובן. לרוב, הטיפול הביולוגי לא ניתן לבד, אלא בשילוב של טיפולים אחרים, מתוך רעיון לתקוף את הגידול הסרטני ממספר כיוונים שונים. טיפול בסרטן המעי הגס באמצעות הנוגדנים הללו ניתן לרוב בשילוב עם טיפול כימותרפי. טיפולים נוספים לסרטן מעי הגס והחלחולת הם ניתוח להסרת הגידול וטיפול באמצעות קרינה.

רשלנות רפואית בסרטן המעי הגס

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני