אתם צריכים להצהיר על פשיטת רגל? כך מתחילים

הצהרה על פשיטת רגל אינה עניין פשוט מכל מיני בחינות. מדריך זה עולה לרשת, כדי לסייע למי שצריכים להצהיר על הליך שכזה. נמליץ לכם להקדיש את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות שיציגו בפניכם את הצעדים הראשוניים שתצטרכו לבצע בקרוב.

 

קודם כל – תכירו בהגדרה של "פשיטת רגל"

בחרנו להציג תחילה את ההגדרה של המושג פשיטת רגל ששינה את פניו והוא נקרא כיום בעגה המקצועית כ"חדלו פירעון ושיקום כלכלי". נסביר שמדובר בהליך שמאפשר לכם, החייבים, לשלם כמידת יכולתכם ולקבל לאחר זמן מה את ההפטר המיוחל שיאפשר לחזור לחיים רגילים.

קודם כל – תכירו בהגדרה של פשיטת רגל

השלב ה – 1: פנו לעורך דין שבקיא בדיני חדלות פירעון

אי אפשר לעסוק בהצהרה על פשיטת רגל, מבלי להציע לכם לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין פשיטת רגל שנחשב לשם דבר בתחום. שכן, זה ילווה אתכם מתחילת הדרך ועד סופה, תוך הצגת שלבי ההליך השונים והסבר מעמיק אודותיהם. נציין שבשלב הראשוני, עורך הדין ילווה אתכם, כדי שתגישו בקשה לפשיטת רגל. הליך זה מצריך איסוף של מסמכים שמראים על קיומו של החוב. לאחר שתשלימו את כל הטפסים, תצטרכו לבצע את ההליכים הבאים:

  • לדווח על הכנסות והוצאות של התא המשפחתי שלכם
  • לערוך תצהיר שמסביר באופן מפורט את הנסיבות שהובילו לקושי הכלכלי

חשוב לציין שיש חשיבות מכרעת לייעוץ שיינתן לכם. עליכם לעשות כל שביכולתכם, כדי שתוכלו להתחיל את ההליך לצד בעל מקצוע מוסמך ומומלץ.

 

טיפ: כך תגיעו לעורך דין מומלץ בתחום חדלות פירעון

חשוב שתכירו בדרך הקלה ביותר שתוביל אתכם לעורך דין הטוב ביותר בתחום, רגע לפני שנציג בפניכם את השלב הנוסף שבא לידי ביטוי בתחילת ההליך. נסביר שעליכם לגלוש בפורומים פיננסיים ולקרוא חוות דעת שנכתבו מצד גולשים בהקשר זה. תופתעו וודאי לגלות שיש שמות מסוימים של עורכי דין שחוזרים על עצמם מספר רב של פעמים, מכיוון שרבים הסתייעו בהם ויצאו מרוצים.

טיפ כך תגיעו לעורך דין מומלץ בתחום חדלות פירעון

צו הכינוס

הגעתם לשלב השני שנקרא "צו כינוס" שנחשב לתחילת הליך פשיטת הרגל. נסביר שמדובר בצו שפותח באופן רשמי את ההליך ובו ייקבע הצו לתשלום החודשי שתצטרכו להעביר. חשוב לציין שגובה התשלום נקבע בהתאם לנתונים שהופיעו במסמכים שהעברתם בשלב הקודם.

שימו לב, במהלך מועד צו הכינוס, תקבלו גם תאריך לדיון שיתקיים בכותלי בית המשפט. מדובר בדרך כלל בדיון שצפוי להתקיים כשנה וחצי לאחר מכן. כך שזה יהיה כבר שלב מתקדם יותר שיפורט במדריך הבא שנעלה לרשת.

 

השורה התחתונה

עד כאן הפרטים שיאפשרו לכם להצהיר על פשיטת רגל באופן מקצועי. כעת ברור לכם שהשלב הראשוני מחולק ל – 2 והוא חייב להתבצע תוך הסתייעות מצד עורך דין שהוסמך לדבר. נאחל כעת שתיישמו את הנכתב לעיל על הצד הטוב ביותר, כדי שתסיימו עם החובות בהקדם האפשרי.

אתם צריכים להצהיר על פשיטת רגל כך מתחילים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אתם צריכים להצהיר על פשיטת רגל כך מתחילים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני