שוקל לקנות דירה בחו"ל? כדאי שתכיר את חוקי המיסוי במדינה

השקעות נדל"ן נחשבות מזמן למיזם רווחי, והן מבוקשות בעיקר בקרב אנשים המחפשים הזדמנויות לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ולמקסם תשואה. בשנים האחרונות משקיעים ישראלים מפנים יותר ויותר את תשומת לבם להשקעות נדל"ן בחו"ל. 

 

השקעות נדל"ן בינלאומיות

השקעה בנדל"ן בחו"ל מציעה מגוון יתרונות למשקיעים ישראלים. ראשית, היא מספקת הזדמנות להתחבר לשווקים מגוונים, שעשויים להציע תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר בהשוואה לשוק המקומי. בנוסף, השקעה בנדל"ן זר מאפשרת למשקיעים לגוון את אחזקותיהם, לצמצם את חשיפתם לשוק אחד ולמזער סיכונים. יתרה מכך, השקעות נדל"ן בינלאומיות יכולות להציע יתרונות מס יקרי ערך, כגון שיעורי מס נמוכים יותר על רווחי הון או כללי פחת נוחים במדינות מסוימות.

השקעות נדלן

יציבות מדינית וכלכלית

יציבות פוליטית וכלכלית היא גורם מכריע שיש לקחת בחשבון כאשר בוחנים השקעות נדל"ן בחו"ל. משקיעים ישראלים מחפשים לעתים קרובות מדינות עם מערכות פוליטיות יציבות וכלכלות חזקות כדי להבטיח את אבטחת ההשקעות שלהם.

מדינות עם מסגרות משפטיות שקופות, הגנות חזקות על זכויות קניין ומערכות פיננסיות מבוססות מספקות סביבה נוחה להשקעות זרות. מדינות כמו ארה"ב, קנדה, גרמניה ואוסטרליה התגלו כיעדים פופולריים עבור משקיעים ישראלים בשל יציבותם והצמיחה הכלכלית היציבה שלהם.

 

גיוון וניהול סיכונים

גיוון היא אסטרטגיית מפתח למזעור סיכונים בתיקי השקעות, והשקעות נדל"ן בחו"ל מציעות למשקיעים ישראלים הזדמנות מצוינת להשיג זאת. על ידי גיוון בין מדינות וסוגי נכסים שונים, משקיעים יכולים למתן את ההשפעה של תנודות שוק מקומיות ושל מיתון כלכלי. יתרה מכך, השקעות נדל"ן בינלאומיות יכולות לשמש הגנה מפני אינפלציה, שכן ערכי הנכס נוטים לעלות לאורך זמן. אסטרטגיית גיוון זו מסייעת להגן על התיק הכולל ומשפרת את חוסנו.

 

פוטנציאל להחזרים גבוהים יותר

אחד המניעים העיקריים של משקיעים ישראלים לממש הזדמנויות נדל"ן בחו"ל הוא הפוטנציאל לתשואות גבוהות יותר. כמה שווקים זרים, במיוחד כלכלות מתעוררות, עשויים להציע מחירי נכסים נוחים ותשואות שכירות אטרקטיביות, ולהציג סיכויי השקעה משתלמים.

לדוגמה, מדינות במזרח אירופה ובדרום מזרח אסיה חוו בשנים האחרונות צמיחה כלכלית מהירה, מה שהגביר את הביקוש לנדל"ן ויצר הזדמנויות השקעה מבטיחות. שווקים אלו יכולים לספק למשקיעים הישראלים תוספת הון משמעותית ופוטנציאל הכנסות משכירות.

 

הגנה על תיקים ושימור עושר

השקעה בנדל"ן בחו"ל מציעה גם למשקיעים הישראלים אמצעי להגן על עושרם ולשמר אותו לדורות הבאים. השקעות נדל"ן, במיוחד בשווקים יציבים, יכולות לשמש כהגנה מפני פיחות במטבע. על ידי גיוון הנכסים שלהם מבחינה גיאוגרפית, משקיעים יכולים להגן על עושרם מפני חוסר יציבות כלכלית מקומית או אי ודאות פוליטית. בנוסף, בעלות על נכסים בחו"ל יכולה לספק תחושת ביטחון, שכן הם יכולים לשמש מקלט בטוח פוטנציאלי בעתות משבר.

 

תקנות המס על השקעות נדל"ן ברומניה

אם אתם מעוניינים לקנות דירות להשקעה ברומניה, עליכם להכיר את תקנות המס במדינה. תהליך רכישת מקרקעין ברומניה כרוך בעסקה מול נוטריון – האחראי על גביית מיסים מהגורמים המעורבים והעברתם לרשויות המס. בנוסף, הנוטריון אחראי על רישום העברת הזכויות במרשם המקרקעין המקומי.

 

מהו שיעור המס על מקרקעין ברומניה?

נכון להיום, שיעור המס לרכישת נכס מקרקעין ברומניה הוא בין 1% ל-3%, והוא כולל את שכר הטרחה של הנוטריון. מס זה חל על מחיר הרכישה של הנכס. חשוב לציין ששיעור המס המדויק בטווח זה יהיה תלוי בנסיבות הספציפיות של העסקה.

במקרה של רכישת דירה חדשה לראשונה חל מס ערך מוסף. דירות או בתים במחיר של עד 600,000 ליי (מטבע רומני) יהיו כפופים לשיעור מע"מ מופחת של 5%. עם זאת, ישנה חשיבות מכרעת להתייחס לגודל הדירה או הבית ולגודל המגרש עליו בנוי הנכס, שכן עליהם לעמוד בדרישות חוקיות מסוימות כדי לזכות בשיעור המע"מ המופחת. במידה ומחיר הדירה או הבית עולה על 600,000 ליי, שיעור המע"מ החל יעמוד על 19%.

 

מהו שיעור המס על הכנסות משכירות ברומניה?

לגבי הכנסות משכירות, משקיעים פרטיים ברומניה כפופים לשיעור מס של 10%. ראוי לציין כי גם משקיעים ישראלים שמרוויחים הכנסה משכירות ברומניה יידרשו לשלם מיסים בישראל.

 

האם קיימת אמנת מס?

עם זאת, כדי למנוע כפל מס, קיימת אמנת מס בין ישראל לרומניה. על פי אמנה זו, מוסכם כי משקיע נדל"ן לא יחויב פעמיים על אותה הכנסה. לפיכך, משקיע ישראלי שישלם מס ברומניה על הכנסתו מדמי שכירות יידרש לשלם רק את הפרש המסים בישראל, אם בכלל.

 

סיכום

השקעות נדל"ן בחו"ל מציעות למשקיעים ישראלים דרך אטרקטיבית לגוון את תיקי ההשקעות שלהם, לשפר את התשואות ולשמור על עושרם. על ידי יציאה לשוק הבינלאומי, המשקיעים מקבלים גישה לשווקים מגוונים, לכלכלות יציבות ולהטבות מס שונות.

דִירָה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
דִירָה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני