היתרון של פוליגרף בהליך משפטי

 בדיקות פוליגרף הפכו להיות חלק מחיינו, הן מספקות לעיתים תשובות שחסרות הן במקרים מורכבים יותר והן בפחות. לעיתים, גם בתהליכים משפטיים נוהגים להשתמש בבדיקות פוליגרף. אך האם כל הבדיקות שלו הן קבילות בבית משפט? ואם לא, למה? מה ניתן לעשות במצב כזה? כמו כן, נציג את היתרון של פוליגרף בהליך משפטי. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה זה בכלל פוליגרף ואיפה עושים אותו?

בהגדרה כוללת פוליגרף הוא בעצם מכשיר שמאפשר לדעת את השינויים שנעשים בגוף האדם, בהקשר של לחץ דם, נשימה ודופק. בעצם ניתן לשאול את האדם המחובר לפוליגרף, מכונת האמת, שאלות שונות ולראות על הצג את התגובתיות של הגוף שלו. כאשר במצב בו אותו אדם משקר או לחוץ, המדדים של הפעילות הפיזיולוגית שלו משתנים בהתאם בעוצמות שלהן וכך ניתן לדעת אם הוא דובר אמת.

את הפוליגרף אפשר לבצע באופן עצמאי או לא. כאשר יש מכוני פוליגרף שונים כמו זה polygraphexam.co.il אשר מתמחים בנושא. במידה וזה נעשה באופן פרטי, תצטרכו כמובן לשלם על הבדיקה עצמה.

 

מתי בודקים בבית משפט?

ישנם הליכים משפטיים בהם נעזרים בסיוע של מכונות פוליגרף. כאשר רוצי לבדוק את האמינות של אותו נחקר או נאשם ניתן לעשות לו בדיקה במכונת אמת, כך ניתן לדעת את מידת האמינות שלו. עם זאת יש מצבים בהם התוצאות לא קבילות בבית משפט. אחד מהמקרים הוא כאשר הבדיקה עצמה לא הוסכמה על ידי הנבדק והוא סירב לבצע אותה.

רק לאחר שהנבדק מסכים לעבור את הבדיקה והוא חותם על כך היא יכולה להיות קבילה בבית משפט. עם זאת, עדיין עולות ספקות ומחלוקות לגבי בדיקה מסוג זה בהקשר משפטי. כאשר יש שטוענים שהתוצאות שלה מושפעות מהמצב הפסיכולוגי של אותו נחקר, כמו נגיד מצב בו הוא בחרדה. כמו כן, יש אפשרות לרמות את הבדיקה ולכן היא לא בהכרח תשקף את המצב הנכון והאמיתי.

 

מה היתרון שלה?

בכל זאת, יש יתרון לשימוש במכונת אמת, כאשר לדוגמא אין הרבה ראיות או עובדות בשטח, לעיתים לא ניתן לדעת מה בדיוק קרה. כאשר משתמשים בפוליגרף רצוי מאד להסתייע באדם מקצועי בתחום שילווה את האדם הנבדק לאורך התהליך. במצב כזה ניתן למזער את המקרים בהם הבדיקה לא תהיה נכונה ואמינה. באופן זמן ניתן להחשיב יותר בדיקות פוליגרף כקבילות בהליך משפטי.

 

בסיכומו של דבר

מכשיר פוליגרף שהוא מכונת אמת מיועד בדיוק בשביל זה, לזהות בגוף מצבים בהם האדם שמחובר למכשיר אינו דובר אמת. ניתן להשתמש בפוליגרף גם בהליך משפטי בכדי לזהות האם הנחקר או הנאשם דוברים אמת. עם זאת לעיתים עולות ספקות בנוגע לאמינות של המכונה ולכמה היא אכן מדויקת. במצבים כאלה ניתן ורצוי להיעזר באיש מקצוע בתהליך הבדיקה שמבין טוב במכונת אמת.

פוליגרף בליטיגציה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פוליגרף בליטיגציה

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני