האם מותר לבקש ממנעולן מסמך על היעדר רישום פלילי

מנעולן הוא מקצוע רגיש, מדובר באיש מקצוע שמחזיק באישור חוקי לפרוץ בעת חרום לבתים ורכבים על פי בקשת הלקוח המזמין.

בשל כך הוקם לפני מספר שנים – ארגון המנעולנים בישראל, הארגון דואג לשמור על זכויות אנשי המקצוע החברים בו ועל הגינותם האישית והמקצועית אל מול לקוחותיהם.

ארגון המנעולנים בישראל דואג לשבת מעת לעת עם נציגי משטרת ישראל ולקבוע הנחיות ועדכונים הקשורים לענף המנעולנות. ניתן לומר שמנעולן שהוא חבר ארגון המנעולנים בישראל הנו איש מקצוע בכיר שעבר הסמכה מקצועית רצינית ומקיפה. לאור העובדה שמדובר במקצוע רגיש מקובל שלכל מנעולן תהיה "תעודת יושר" תקיפה אותה קיבל ממשטרת ישראל. תעודה זו מהווה אישור רשמי לכך שלמנעולן אין רישום פלילי משום סוג ולפיכך לא קיימת מניעה מעיסוקו בתחום.  השאלה – מה מותר או אסור לכם הלקוחות לשאול או לבקש ממנעולן טרם מתן השירות על ידו?

לא לחשוש לשאול

מנעולנים ובעיקר מנעולנים חברי ארגון המנעולנים בישראל יודעים שאחד הדברים שחשובים ללקוחות שלהם הוא עניין האמינות של איש המקצוע. לא מדובר רק באמינות מקצועית אלא במחויבות המוסרית של המנעולן שמגיע לפרוץ דלת רכב או בית ומחזיק לאחר מכן בידע וביכולת להיכנס לרכב או לבית האלה מבלי לפרוץ אותם. אין ספק שכפי שלא נכניס כל אדם זר לביתנו לא נאפשר לכל מנעולן לפרוץ אפילו לא במכוון את דלתנו מכיוון שיש לכך השלכות. לפיכך, אל לכם לחשוש לבקש מהמנעולן אותו אתם מזמינים לראות את "תעודת היושר" אותה קיבל מהמשטרה על היעדר רישום פלילי. כמו כן, אם לא הזמנתם את המנעולן דרך המלצת ארגון המנעולנים בישראל בדקו האם הוא חבר בו. מי שחבר בארגון המנעולנים חייב להחזיק "תעודת יושר" תקיפה ותעודת הסמכה ואין ספק שמדובר באיש מקצוע כמו פורץ מנעולים ודלתות מוסמך.

 

מה אומר החוק?

החוק במדינת ישראל מחייב כל מנעולן לעבור הסכמה שכוללת הסמכה ספציפית לנושא פריצת מנעולים. רק לאחר שהמנעולן עבר את ההסמכה וקיבל "תעודת יושר" ממשטרת ישראל הוא יוכל לקבל רישוי עסק למנעולנות. במידה ולקוח מבקש מהמנעולן לראות את "תעודת היושר" ואת תעודת ההסמכה מחויב המנעולן להראות אותן ללקוח. בנוסף, אני מבקש לציין שעומדת לכם הזכות לבקש מהמנעולן לראות את רישיון העסק המקורי שלו כדי לראות שהוא בתוקף. למנעולן אסור לעסוק בפריצת מנעולים והתקנת כספות ללא רישיון עסק בתוקף כחוק. מנעולן שמבצע פריצת מנעול ללא רישיון בתוקף עובר על החוק, לא משנה אם מדובר במישהו כמו פורץ מנעולים באשקלון, תל אביב או קרית שמונה, החוק חל על כל מנעולן בכל מקום בארץ.

האם מותר לבקש ממנעולן מסמך על היעדר רישום פלילי
האם מותר לבקש ממנעולן מסמך על היעדר רישום פלילי

מלכוד 99

אחד הדברים שחשוב להיזהר מהם והוא ממש סוג של מלכוד 99 הוא המצב הבא – בעל עסק למנעולים שברשותו רישיון עסק כחוק מעסיק עובדים צעירים שלהם אין רישיון עסק, לא הסמכה מקצועית ואולי גם לא "תעודת יושר". המנעולנים הצעירים פועלים תחת הרישיון של בעל העסק אולם, מדובר במהלך לא חוקי שעלול לחשוף אתכם למנעולן לא מספיק מקצועי והכי חשוב, לא בהכרח אמין. בדקו תמיד שרישיון העסק שמוצג בפניכם הוא על שלם המנעולן שהגיע בפועל לתת לכם שירות.

ספרים ופטיש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משקל

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני