גמלת ילד נכה אוטיזם

אוטיזם מוגדר כהפרעה התפתחותית נוירולוגית שיכולה להיות גנטית ומשלבת גם גורמים סביבתיים. מדובר על הפרעה הכוללת לקות תקשורתית, שפתית וחברתית שיש לה רצף מהפרעה קלה ועד הפרעה קשה. על פי התנאים של המוסד לביטוח לאומי ילד אוטיסט זכאי לקצבת נכות. המאמר ירחיב בנושא זה.

 

כיצד באה לידי ביטוי הפרעה אוטיסטית?

אוטיזם בא לידי ביטוי בתקשורת של הילד בין אם היא תקשורת מילולית ובין אם לא מילולית. כלומר, ליקוי ביצירת קשרים בין אישיים, קושי התפתחותי רגשי, הפרעה בדיבור והתנהגות חזרתית. למשל, נדנוד של הגוף או מגבלה ברצף התנועות. הקושי הגדול הוא ההתמודדות של המשפחה עם ילד אוטיסט בכל תחומי החיים ועל אחת כמה וכמה מהפן הכלכלי.

ילד אוטיסט זקוק לטיפולים ולכן למשפחה יש לא מעט הוצאות המקשות על הפרנסה. הביטוח הלאומי מאפשר לילד אוטיסט לקבל קצבת נכות בשיעור של 100% על סך של 3,000 ₪ וזכאות לתשלום רטרואקטיבי. אתר פיצויים יסייע לכם לבדוק את זכויותיכם כהורים לילד אוטיסט.

 

מאיזה גיל ניתן לקבל גמלת נכות על אוטיזם?

לאחר שמאבחנים את הילד ב-ASD שפירושו הספקטרום האוטיסטי ניתן להגיש תביעה לדרגת נכות בביטוח הלאומי. מדובר על ילד מגיל 91 יום ועד לגיל 18.3. גם אם אתם נמצאים בשלב האבחון מומלץ להגיש כבר תביעה לביטוח לאומי כי ייתכן והילד סובל מליקוי אחר שגם עליו ניתן לקבל גמלה. את האבחון יכול לעשות נוירולוג, רופא התפתחותי או פסיכיאטר ילדים. גם פסיכולוג יכול לבצע את האבחון בתנאי שהוא כולל מבחן פסיכולוגי שאותו הוא מתאים לגיל הילד.

לזה יש לצרף מסמך בו מפורט כלי האבחון בו השתמשו המאבחנים. במידה ומצרפים את כל המסמכים הדרושים לא יהיה צורך להביא את הילד לוועדה הרפואית בביטוח הלאומי. לעומת זאת, אם הזכאות נקבעת ללא הילד עדיין יהיה אפשר לדרוש וועדה עד 45 יום בה הילד יהיה נוכח.

 

כמה כסף יקבל ילד אוטיסט עם דרגת נכות גבוהה?

במידה והילד האוטיסט מעל גיל 3 ונקבעה לו דרגת נכות של 188% מאחר והוא תלוי בעזרת הזולת, הוא יהיה זכאי לסכום חודשי של 5,641 ₪. לילד עם דרגת נכות של 235% התלוי בזולת יגיע סכום חודשי של 7,168 ₪. חשוב לציין שמתחת לגיל 7 הביטוח הלאומי יכול לזמן את הילד לבדיקה 3 פעמים על מנת לקבל זכאות לקצבה. מעל גיל זה הזכאות תהיה קבועה.

 

תשלום רטרואקטיבי על אוטיזם

ניתן לקבל תשלום רטרואקטיבי שנה לפני הגשת התביעה במידה ומוכיחים שהילד סבל מאוטיזם באותו הזמן. כלומר, מסמך רפואי המעיד על כך. לכן, מומלץ להגיש בנוסף לאבחון גם דו"ח מהמוסד החינוכי ודו"ח על טיפולים של ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת. רופא מומחה מהביטוח הלאומי יקבע על סמך המסמכים הרפואיים האם הילד זכאי לתשלום רטרואקטיבי.

מוגבלות של ילד

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוגבלות של ילד

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני