באילו מצבים יכולים להוריד לך נקודות מרישיון הנהיגה

ניקוד ברישיון הנהיגה – שיטה שנועדה להרתיע את הנהגים על הכביש על מנת לנסות למנוע עבירות תנועה מיותרות שבדרך כלל נובעות מזלזול בחוקים, נהיגה בחוסר זהירות ועוד…

כשנהגים עוברים על חוקי התנועה הם מסתכנים גם פיזית על הכביש וגם בקבלת נקודות שיכולות לסכן את הרשיון שלהם.

 

איך עובדת שיטת הנקודות?

נקודות נהיגה הן נקודות שניתנות לנהגים שעוברים על חוקי התנועה, כל עבירה יכולה "להעניק" לנהג בין 0 ל – 10 נקודות בהתאם לחומרת העבירה. הנקודות מסייעות למדינה למדוד את טיבו של כל נהג – שסכום הנקודות יגיע לתקרה מסוימת המדינה תנקוט מולו באמצעים שונים כמו שלילת הרישיון או חובת ביצוע קורס נהיגה מונעת ומבחנים מעשיים ועיוניים על פי רף הניקוד הבא –

  • 12-22 נקודות – הנהג יקבל הזמנה להדרכת נהיגה נכונה (הדרכה בסיסית).
  • 24-34 נקודות – הנהג יקבל הזמנה להדרכה לנהיגה נכונה ייעודית.
  • 36 נקודות ומעלה – פסילת רישיון הנהיגה לשלושה חודשים.
  • 72 נקודות – במצב כזה או במצב בו הנהג צבר 36 נקודות בפעם נוספת בפרק זמן של 6 שנים רשיון הנהג יפסל לתשעה חודשים, הוא יבצע מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ויצטרך לעבור בהצלחה פעם נוספת את מבחן התיאוריה וטסט מעשי.

 

מה עושים בקורסי הנהיגה כאמצעי תיקון

קורס כאמצעי תיקון כחלק משיטת הניקוד נמשך כ – 12 שעות סה"כ ובסופו יתקיים מבחן. הקורס מתפצל ליומיים או שלושה והשעות יתחלקו באופן שווה בין הימים. לאחר ביצוע הקורס והמבחן הנקודות לא יימחקו אלא יהיה תקפות לשנתיים מהיום בה התרחשה העבירה ולאחר שנתיים ימחקו אם הנהג עבר בצלחה את הקורס. סכום נקודות מעל 22 יהיה תקף ל 4 שנים.

 

אילו עבירות מקנות נקודות וכמה?

שיטת הניקוד מתחילה מהעברות הקלות ביותר ועד הקשות להלן דוגמאות לעבירות והניקוד שניתן להם-

  • 2 נקודות – עבירות תנועה קלות כמו גרירה ללא היתר או נוסע לא חגור.
  • 4 נקודות – עבירות מעט חמורות יותר ושהפריעו לסביבה כמו אי ציות לתמרורים מסוימים, עקיפה לא כחוק.
  • 6 נקודות – עברות המסכנות את סביבת הנהג ואותו כמו נהג לא חגור, נהיגה ללא רישיון, נהיגה בניגוד לתנועה, חציית קו הפרדה רצוף.
  • 8 נקודות – עבירות תנועות חמורות כמו מעורבות בתאונת דרכים כוללת נפגעים, נהיגה ללא רשיון שתואם את סוג הרכב, נהיגה העולה על 20 או 25 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך עירונית או בינעירונית בהתאמה.
  • 10 נקודות – עבירות שמסכנות חיי אדם באופן ברור – מעבר ברמזור אדום, תאונת "פגע וברח", נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת כ30 או 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך עירונית או בינעירונית בהתאמה.

 

לסיכום

צבירת הנקודות מוכחת כשיטה טובה עבור משרד התחבורה והמשטרה כשהיא משולבת עם אמצעי התיקון השונים הנאכפים על מי שעבר את סכומי הנקודות השונים. המשיכו לנהוג בזהירות ושמרו עליכם ועל הסביבה שלכם.

ספרים ופטיש

 

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני