אילו הקלות במס קיימות לנכים?

המשאבים הכספיים העיקריים שמשמשים את המדינה להוצאות ציבוריות מגיעים מגביית מיסים. עבור מרבית האזרחים, מדובר בנתח משמעותי מתוך השכר החודשי. יחד עם זאת, מעטים יודעים כי תחת נסיבות מסוימות ניתן לקבל פטור מלא או חלקי מתשלומי מיסים. כמו כן, אחת הסיבות הנפוצות לקבלת הקלות במס היא נכות. מידת ההקלות שניתנות קשורות באחוזי הנכות ובגורמים נוספים. אם כך, אילו הקלות במס ניתן לקבל תחת הגדרה של נכות?

 

תשלומי מס הכנסה

מיד נגיע לנושא העיקרי – פטור ממס הכנסה לנכים אך לפני כן חשוב להבין מה הם תשלומי המיסים. כל ממשלה זקוקה למשאבים פיננסים כדי לשרת את האזרחי המדינה ולממש את המדיניות שלשמה היא נבחרה. הוצאות ביטחון, השקעה בתשתיות, משכורות לעובדי ציבור, סיוע לחלשים, כל אלו ועוד הן הוצאות שוטפות שהממשלה מממנת.

כדי לדאוג להוצאות הללו, המדינה צריכה להשיג מקורות מימון, מקור המימון העיקרי הוא כספי המיסים הנגבים מאזרחי המדינה. למעשה, האזרחים משלמים סכום של כסף בהתאם להכנסתם והמדינה משיבה להם תמורה בדמות שירותים ציבוריים שרק גוף בסדר גודל של מדינה יכול לספק.

פטור ממס הכנסה לנכים

כולם צריכים לשלם מיסים?

בעקרון, כל אזרח בוגר חייב בתשלומי מיסים סדירים כתלות ברמת ההכנסה שלו. יחד עם זאת, המדינה קבעה תנאים מסוימים תחתם ניתן לקבל פטור, חלקי או מלא, מתשלומי מיסים. התנאים הללו יכולים להיות תלויים בתקופת חיים, למשל שירות צבאי, אך גם יכולים להיות תלויים במצב אישי, כמו למשל נכות, חלקית או מלאה.

 

הקלות מתשלומי מיסים לנכים

אחת הסיבות המוכרות לקבלת פטור או הקלות מתשלומי מיסים קשורה בנכות. הרציונל העמוד מאחורי ההחלטה הזאת נוגע בהבנה שהמדינה צריכה לבוא לקראת הנכים בדרכים כאלו ואחרות.

יחד עם זאת, נכים יוכלו לקבל פטור ממס רק אם הם יעמדו בשלושת התנאים הבאים: יש להם הכנסה בגובה שמחייב תשלום מס, נקבעה להם נכות קבועה או נכות למשך 185 יום לכל הפחות, אחוזי הנכות עומדים בסף שנקבע בחוק. חשוב דעת, ההנחיות מתעדכנות מפעם פעם וכדי לדעת בוודאות אם מקרה כזה או אחר עומד בתנאים לקבלת פטור, יש להתעדכן בנוהג האחרון עליו הוחלט.

פטור ממס הכנסה לנכים

האם נכים יכולים לזכות לפטור מלא?

התשובה היא בהחלט כן. במקרים של 100% נכות, ניתן לזכות לפטור מלא מתשלומי מיסים גם אם השכר שמתקבל הוא גבוה במיוחד. במקרים אחרים, ניתן לקבל הקלות משמעותיות מתשלומי מיסים. כמו כן, ההקלות יכולות לבוא לידי ביטוי גם לא מההכנסה הישירה, הן יכולות להתבטא גם בפנסיה, ירושה ועוד.

 

לסיכום – ממששו את כל הזכויות שלכם

לשמחתנו, המדינה מצליחה להכיר בקשיים במקרים מסוימים ובהתאם קובעת הקלות. במידה ואתם עומדים בתנאים שהמחוקק קבע, וודאו כי אתם מנצלים את הזכות שניתנה שלכם עד תום. נאחל מפה הצלחה רבה ובריאות איתנה!

פטור ממס הכנסה לנכים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטור ממס הכנסה לנכים

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני