אילו הוכחות מציגים במשפט רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מעשה שנעשה במסגרת טיפול רפואי אשר לקה בכשלים משמעותיים. לרוב, רשלנות רפואית נגמרת על ידי איש מקצוע בתחום הרפואה אשר טיפל בפציינט וכתוצאה מטיפול זה גרם באופן ישיר או עקיף לפציעה או לחלופין גרם להחמרת מצב קיים. ישנן מספר דרכים שבהן רשלנות רפואית יכולה לקרות. במסגרתן, ניתן למצוא אבחון שגוי, טיפול שגוי או טעויות ניתוחיות. תביעות רשלנות רפואית יכולות להיראות מסובכות, במיוחד בשלבים הפרוצדורליים בהם, כגון שלב הוכחת הראיות, אבל אנחנו כאן כדי להקל עליכם את התהליך ככל הניתן.  

 

אז מהי רשלנות וכיצד היא נגרמת?

עורכי דין רשלנות רפואית מומלצים בדרום, בצפון ובמרכז הארץ יסייעו לכם להבין את מושג הרשלנות. למעשה, מדובר במושג אשר נלקח מפקודת הנזיקין. במסגרת החוק, רשלנות מוגדרת כאדם אשר עוסק במשלח יד פלוני אשר לא השתמש במיומנות או לא נקט מידת זהירות שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות. בהתאם, אם אותו בעל מקצוע התרשל ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות והגורם ברשלנותו נזק לזולתו, עשה עוולה.

 

כלפי מי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית מופנות באופן ספציפי כנגד גורמים אשר מעורבים בטיפול רפואי אשר ניתן למטופל. זאת מכיוון שככל בעל מקצוע, על אנשי הרפואה לפעול במסגרת מקצועית ובזהירות סבירה אשר מתחייבת בנסיבות העניין.

במסגרת הגשת התביעה, ניתן לתבוע מגוון רחב של אנשי מקצוע בתחום הרפואה הכוללים אחיות, רופאים, רוקחים, לבורנטים, טכנאי רנטגן ועוד. בנוסף, ניתן להפנות אצבע מאשימה גם כלפי המוסד הרפואי בו עובד המטפל, בשח טענה של נזק שנגרם למטופל כתוצאה ממעשה או מחדל של הגורם המטפל כלפיו מופנית התביעה.

 

היסודות אשר מקימים את עוולת הרשלנות הרפואית

כדי להוכיח את יסודות עוולת הרשלנות, בית המשפט יבדוק אם יתקיימו במקרה הספציפי שלכם היסודות אשר מקימים את העוולה:

  • חובת זהירות והפרתה – יש לוודא כי אכן קיימת חובת זהירות של הנתבע מהענף הרפואי כלפי התובע. במידה שנמצא שישנה חובת זהירות, יש לבחון האם חובה זו הופרה במסגרת הטיפול.
  • נזק – יש לבחון האם נגרם נזק בר תביעה לתובע המתלונן שנעשתה כלפיו רשלנות.
  • קשר סיבתי – יש לבחון האם יש קשר בין ההתרשלות של הנתבע לנזק של התובע.

 

ההוכחות אשר לרוב מובאות במסגרת משפט רשלנות רפואית

כדי להוכיח את היסודות אשר תוארו לעיל, לרוב מביאים ראיות אשר כוללות חוות דעת רפואית מרופאים מומחים, אשר מטרתן לבסס את הטענה שנגרמו נזקים לתובע לאור המחדל הרפואי. בנוסף, ראוי שעורך הדין אשר מלווה את התיק ידע לנתח את החומר הרפואי אשר מתקבל ולבסס תביעה על בסיס אותו החומר.

 

לסיכום

כדי להוכיח רשלנות רפואית יש להוכיח חובת זהירות של הגורם הרפואי המטפל ובהתאם להראות שהיא הופרה ושנגרם נזק. כמובן שגם יש להראות קשר סיבתי בין הנזק להתרשלות.

מאזניים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני