איך מתגרשים לאחר חתונה אזרחית

רבים הזוגות במדינת ישראל אשר בוחרים להתחתן בחתונה אזרחית ולא דרך הרבנות הראשית לישראל כפי שהיה מקובל רוב השנים.

הבחירה בחתונה אזרחית במקום חתונה דרך הרבנות נעשית ממניעים אידיאולוגיים לרוב.

לצער רב של הזוגות בישראל, כל זוג אחד מתוך שלושה בוחרים להתגרש בשלב מסוים בחייהם.

בין הבוחרים להתגרש יש גם נשואים בחתונה אזרחית שבוחרים לבצע את התהליך.

אז כיצד ניתן להתגרש אחרי חתונה אזרחית במדינת ישראל?

מהי בעצם חתונה אזרחית

בחתונה אזרחית נושאים למדינות זרות שמקבלות לתוכן זוגות שבוחרים להינשא בטקס שאינו בהכרח דתי (לא לפי אף דת מסוימת ). לאחר החתונה במדינה הזרה חוזרים הזוגות לארץ ומגיעים למשרד הפנים. בעת ההגעה למשרד הפנים חלה חובת ההוכחה של הנשואים לשאת תעודת נישואים.

באמצעות ההוכחה שמביאה עמה התעודה, יכולים להירשם הזוג כנשואים במדינת ישראל לפי חוק. יש מקרים בהם הנישואים האזרחיים הם מתוך בחירה אידיאולוגית, אך קיימים גם מקרים שבהם הזוג לא רשאי להתחתן ברבנות ישראל בעקבות רקע כלשהו. כך שלעיתים, נישואים אזרחיים מהווים אילוץ מסוים לזוגות שונים.

 

הליך הגירושים האזרחיים תלוי גם בדת הנשואים

הדעה הרווחת בציבור היא כי כאשר זוג כלשהו נישא בחתונה אזרחית ראוי שגם יתגרש בגירוש אזרחי. אך במדינת ישראל כל עוד שני בני הזוג הם מהדת היהודית הרבנות הראשית לישראל רואה לנכון את גירושם גם במוסד הדתי של הרבנות. כלומר, תהליך הגירושים של זוג אזרחי יהודי יתבצע בארץ ישראל באופן זהה להליך גירושים יהודי.

איך מתגרשים לאחר חתונה אזרחית
איך מתגרשים לאחר חתונה אזרחית

כיצד מתרחש תהליך הגירושים האזרחיים

היות ומדובר בזוג שבוחר להתגרש לא דרך הרבנות בישראל גם במידה ושני בני הזוג יהודים, ישנה גם אלטרנטיבה והיא גירושים אזרחיים. תהליך גירושים אזרחיים שונה במיוחד מתהליך גירושים ברבנות.

בגירושים אזרחיים אין כל צורך להוכיח את העילה לגירושים, כלומר ניתן להתגרש ללא דין והסבר לאף אדם אחר בעולם. בשונה מכך, בגירושים דרך הרבנות יש לתת סיבות מוצדקות שייבחנו על ידי הרבנות לפרידה והגשת הבקשה לגירושים.

ברבנות רק לאחר שיאושרו הסיבות יוכל הזוג להתחיל בהליך הגירושים, בעוד שבנישואים אזרחיים רשאים בני הזוג להתחיל בתהליך הגירושים ללא בחינת סיבת הפרידה.

בשלב השני , לאחר שמחליטים איך מתגרשים יכול כל אחד מבני הזוג לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין גירושין . עורך הדין פעמים רבות יכול להועיל בתהליך באמצעות ניטרול הרגש מהעניין והתמקדות בתהליך המורכב עצמו ובהשלכותיו המשפטיות על כל אחד מבני הזוג.

בשלב השלישי, ייגשו בני הזוג לבית המשפט, שם יוכלו להכריע בינהם סוגיות שונות הנתונות לוויכוח. פעמים רבות סוגיות אילו עוסקות בחלוקת המשמרות על הילדים והן על ההון המשותף והאישי שיש לבני הזוג. בבית המשפט יוכרעו כל הסוגיות המורכבות הללו ובכך יוכלו בני הזוג ליישב שינהם את השאלות הקשות יותר בתהליך.

 

זכרו כי ההליך אינו פשוט

חשוב לזכור כאשר נכנסים להליך מסוג זה כי הוא עלול להיות מורכב מהבחנה הנפשית וכי מומלץ להתייעץ גם עם עובדים לטיפול הנפש.

בית משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני