איך מוכיחים עבירת גניבת קניין רוחני ואיך יעזור לכם חוקר פרטי?

במידה ושיפרתם מוצר כל שהוא, ובמידה והמצאתם ברוב חוכמתכם מוצר מסוים, הגעתם לתהליכים מתקדמים של פיתוח גוף מקורי של עבודה מחשבתית כמו גם של עבודה יצירתית, כי אז עומדת בפניכם הזכות, על פי החוק במדינת ישראל, להרוויח באופן בלעדי מבעלות על הקניין הרוחני, פרי הגאונות שלכם, באמצעות בקשה אל המצאת פטנט, זכויות יוצרים, או לחלופין סימנים מסחריים.

כדאי מאוד שתקפידו על קריאה מעמיקה למן תחילת מאמר זה ועד לסיומו, ותגלו, בין היתר – איך מוכיחים עבירת גניבת קניין רוחני ואיך יעזור לכם חוקר פרטי בעניין זה?

 

מתי תצטרכו להוכיח שנעשתה עבירה של גניבת קניין רוחני?

במידה שתצטרכו להגיע לכדי מצב של הוכחה, שנעשתה עבירה של ממש בגניבת קניין רוחני, פרי היצירה הבלעדית שלכם, טוב תעשו באם תפנו מלכתחילה אל שירותיו המקצועיים והנאמנים של חוקר פרטי מקצועי. הוא מי שירד לשורש העניין, יברר "מי אמר למי, ומי קדם למי", ובעזרתו תוכלו לאכוף את זכויות הקניין הרוחני שלכם, ולהשיב לעצמכם את ההזדמנות העסקית, או את הרווחים שנגזלו מכם ממש שלא בצדק. על מנת להוכיח מעשה גניבת קניין רוחני, יש להבין את התרחישים הבאים –

  1. במידה ואתם הבעלים הבלעדיים על סוד מסחרי, עומדת בפניכם הזכות להציג הסברים משפטיים, שימנעו מן הנתבע לחשוף מידע סודי, לעשות שימוש או להרוויח מהקניין הרוחני שלכם, וזאת בתנאי שחתמתם על הסכם סודיות מלכתחילה.
  2. עליכם להוכיח, באמצעות שירותיו ללא חת של חוקר פרטי מקצועי, שפלוני אלמוני עשה שימוש בסימן מסרי שמדמה את הסימן המסחרי שלכם, תוך כדי קביעה סופית שאתם מחזיקים בזכויות הבלעדיים של קניין רוחני בפני הצד שכנגד.
  3. במידה אם רעיון או מוצר מוגני פטנט נגנבו ממכם, הדבר במלוא המלה גובל בהונאה. בתרחיש שכזה, יש להציג הוכחות שאתם הייתם הראשונים לתביעה על זכות של הקניין הרוחנית, ובשל כך הנכם בעלי הזכות הבלעדית להפצת או למכירת המוצר.

 

מה הם הסוגים הכי שכיחים שבהם יכולה להתבצע גניבה של קניין רוחני?

יש כל מיני סוגים שכיחים של קניין רוחני, שבהם יכולה להתבצע גניבה של הקניין הרוחני, ואלו הם בסדר רנדומלי –

  1. זכויות יוצרים. הבעלות הבלעדית וכן הבעלות החוקית על מיצג אינטלקטואלי או יצירתי, כמו למשל – מיצג מסוים, סרט, תוכנה, ציור, הקלטה, שיר, או הדפסה, וכולי.
  2. מיזם של פטנט. הזכויות הבלבדיות להמצאה שיש בה מכדי מידע מקורי טכני שנמשך זמן מה בהגבלה בטרם הדרישה לגילוי בריש גלי.
  3. סוד מסחרי. עשוי להיות כל סוג של תוצאה קניינית מסוימת, מכשיר, אוסף או נוסחה של נתונים, אשר משמשים אנשים פרטיים או בתי עסק ליצירה של מוצרים או של תהליכים, וכיוצא בזאת.

גניבת רכוש

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני