החלטתם להתגרש ואתם לא יודעים איך להתחיל? כך תעשו זאת לאט ובטוח

אחת התובנות המוכרות שעולות בקרב בני זוג שהחליטו להתגרש נוגעת להבנה שאין להם מושג מאיפה עליהם להתחיל. עובדה זו התגלתה לנו לא מזמן והחלטנו שלא להישאר אדישים אליה. לכן, יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב וחזרנו עם טיפים שיאפשר לכם להתחיל בהליך באפן איטי ובטוח. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתתחילו ברגל ימין.

 

הטיפ הראשון: פנו לקבלת ייעוץ פסיכולוגי

לא ניתן לעסוק בשלבים הראשונים של הליך הגירושים, מבלי להציע לכם לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי (שימו לב, הכוונה לטיפול פרטני בלבד ולא לייעוץ זוגי). שכן, אתם צפויים לעבור תקופה מטלטלת שתשנה את חייכם באופן ניכר. אתם תצטרכו לקבל תמיכה נפשית מתחילת ההליך ועד סיומו, כדי שיתאפשר לכם לעבור אותו על הצד הטוב ביותר.

החליטה להתגרש ואתה לא יודע איך להתחיל

הטיפ השני: תגיעו מוכנים לבית הדין הרבני

סביר להניח שאינכם יודעים מה צפוי לקרות בכותלי בית הדין הרבני. לכן, עליכם לפנות למומחה בתחום (טוען רבני) שילווה אתכם טרם ההגעה למקום. אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על בעל מקצוע זה, כדאי שתדעו שהוא מעניק ייצוג משפטי בבתי הדין הרבניים שיתווך ביניכם לבין הדיינים. נסביר שהם דוברים את שפת ההלכה ששונה מהשפה היום יומית שאתם מכירים, כך שעליכם לקבל עזרה מצד גורם מקצועי שמכיר בשיח מסוג זה. אם לא די בכך, הטוען הרבני ירכז בפניכם את המסמכים שתצטרכו להשיג מראש, לדוגמא:

  • תעודת נישואין
  • תעודת זהות
  • כתובה
  • אישור על ביצוע תשלום האגרה ועוד

 

הטיפ השלישי: הימנעו מקבלת עצות מחברים

סביר להניח ששוחחתם לא מעט עם חברים ומכרים ששמעו על הגירושים העתידים לבוא. אם כך, כדאי שתדעו שהאנשים שנמצאים בסביבתכם עשויים למסור לכם עצות מניסיונם האישי שעשויות להתגלות בשלב מאוחר יותר כלא מתאימות עבורכם. שכן, לכל הליך גירושים יש את הייחודיות שלו. לכן, נמליץ להקשיב לאחרים בשיקול דעת.

 

הטיפ הרביעי: תספרו לילדים על ההחלטה

לצערנו, יש בני זוג שמחליטים להתגרש ולספר על כך לגורמים חיצוניים בלבד, לדוגמא: חברים, שכנים וקולגות. בזמן שהילדים בבית לא שמעו על השינוי שצפוי לטלטל את חייהם. מקרים שכאלה באים לידי ביטוי לא פעם, מתוך מחשבה שהילדים כבר גדולים והם הגיעו למסקנה מעצמם.

נמליץ להימנע מתרחיש שכזה ולפנות תחילה לילדים שעשויים להיפגע באופן קשה מבחינה רגשית ופסיכולוגית מההליך. מומחים שעוסקים בתחום הטיפול הנפשי מדגישים שהתחלת הליך הגירושין בשיח מכיל, צפוי להפחית באופן משמעותי את הסיכוי להופעת פגיעה קשה בהמשך.

 

מילים אחרונות לסיום המדריך

בני זוג שהחליטו להתגרש צריכים להכיר וליישם את 4 הטיפים שהוצגו במדריך זה בהתאם לסדר הופעתם. שכן, אלה יאפשרו לשניים לקיים את הליך הפרידה על הצד הטוב ביותר, תוך קיום שיח מכבד.

עורך דין גירושין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
החלטתם להתגרש ואתם לא יודעים איך להתחיל_ כך תעשו זאת לאט ובטוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני