איך החוק מגדיר תאונת עבודה ומהם הפיצויים הנלווים לה

אף אחד לא רוצה לחשוב שזה יקרה, אבל זה מסוג הדברים שעלולים לקרות לכל אחד ובכל זמן, וחשוב להיות מוכנים לכך. תאונות עבודה זה דבר הרבה יותר מידי נפוץ, ולכל סוג של תאונה ודברים נלווים שקורים או נאלצים להתמודד איתם לאחר מכן, יש בהתאמה גם פיצויים שאתם זכאים להם על פי חוק. הדבר הראשון שחשוב להבין, זה שאף אחד לא יעשה את זה בשבילכם, אתם צריכים לדעת ולדאוג לקבל בצורה מסודרת את הפיצויים המגיעים לכם.

 

מהי תאונת עבודה

בכל שנה מתרחשות המון תאונות עבודה, תאונת עבודה גובה את חייהם של עובדים רבים ומביאה לפציעות ופגיעות בכל מיני דרגות חומרה שונות. התאונות האלו כוללות פציעות פיזיות, נפשיות, פגיעות משימוש בחומרים מסוכנים, תאונות דרכים ועוד. ביטוח לאומי מגדיר תאונת עבודה כאירוע שהתרחש במקום העבודה, בדרך אליה או ממנה, אשר גרם לעובד איזשהו נזק גופני או נפשי בעת שמילא את תפקידו.

 

איך מדווחים

בכדי לדווח על מצב של תאונת עבודה, מדווחים לביטוח לאומי על ידי טופס דיווח מותאם הקיים עבור המקרים הללו. בעת ההתרחשות של התאונה, חייבים לעדכן את המעביד במה שקרה, וגם המעביד צריך למלא טופס דיווח בעצמו. טופס הדיווח הזה, ישמש את הנפגע להצגה במיון ורפואה דחופה וגם מול פקידי ביטוח לאומי. הטוב הזה, הוא בעצם האישור של המעביד לכך שקרתה התאונה בשעה שהעובד מילא את התפקיד שלו.

 

קביעת הפיצויים

כאשר אדם נפגע בתאונת עבודה הוא זכאי לקבלת ימי מחלה מביטוח לאומי, אלו נקראים קצבת ד מי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה ובגין אובדן של הכנסה. דמי הפגיעה האלו משולמים עבור תקופה של עד כשלושה עשר שבועות, אם כי זה יכול להשתנות ולהתעדכן בכל שנה, וחשוב לבדוק את זה. אם כתוצאה מהתאונה נותרתם עם נכות כלשהי, תהיו זכאים גם להטבות נוספות ופיצויים נלווים תלוי בשיעור הנכות והיקף המצב.

 

גמלת נכות וקצבה חודשית

גמלת נכות היא מענק שיכול להגיע באופן חד פעמי או כקצבה חודשית, תלוי בחומרת הפגיעה. הועדה הרפואית בביטוח לאומי היא זאת שקובעת את אחוזי הנכות במקרה של תאונת עבודה. בהתאם למצב הרפואי של המבוטח, לאחת תקופת השיקום, נקבעות ההחלטות בנודע למענק או לקצבה בהתאמה למצבו הרפואי. סכום הפיצוי נגזר ממוצע השכר של שלושת החודשים שקדמו לפגיעה.

 

תהליך התביעה

לקבלת הפיצויים צריך להגיש את התביעה ולעבור את התהליך כולו, בגלל שזה הליך ארוך ומיידע לעיתים, יש באפשרותכם גם להיעזר בליווי והדרכה. הצוותים האלו יעמדו לצדכם לאורך כל תהליך התביעה, יוודאו שתעברו זאת כמה ביותר בקלות ושלא תפספסו אף חלק חשוב בתהליך הגשת המסמכים, המעמד מול הוועדה וכל שלב נוסף בדרך.

 

לסיכום

גם אם אנחנו לא רוצים לחשוב על זה, תאונות עבודה זה דבר שקורה, והדרך הנכונה עבורכם להתמודד עם המצבים האלו זה לדעת את הזכויות שלכם. תהליך הגשת התביעה וקבלת הפיצויים הוא ממשי ואפשרי, אם אתם חוששים לעבור את זה לבד, אל תהססו לפנות לעזרה וייעוץ מהחברות השונות אשר נועדו לסייע בדיוק במצבים האלו.

פטיש וספרים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סמל משפטי

מידע נוסף סביב הנושא

5 טיפים שיעזרו לך לבחור עו"ד תותח!

התפקיד של עורך דין הוא לייעץ ללקוחותיו בכל הנושאים המשפטיים שלהם, לייצגם בבתי המשפט ולהגיש עבורם תביעות והגנות. הוא יכול לעבוד בתחומים שונים כגון דיני